Odpovědi vývojářů! #75
Odpovědi vývojářů! #75
31. 3. 2015 |
- na superteste bola predtým IS-3 s nabijákom len obyčajnou IS-3 so zvýšenou rýchlosťou streľby. Teraz však dostala zásobník na 4 náboje s nabíjaním 9 sekúnd medzi ranami a nabíjanie celého zásobníka potrvá 20 sekúnd - zmena tvaru hranice vykresľovania ostatných tankov zo štvorca na kruh príde v 9.8 alebo 9.9 - kusy pásov pripevnené na rôznych miestach tankov budú zatiaľ modelované ako miesta, kde je pancier hrubší, nie ako predstavný pancier - tankom, ktoré už sú v HD, bude pomaly v priebehu nasledujúcich aktualizácií ich kolízny model prerobený tak, aby zahŕňal kusy pásov zavesených na podvozku - tank IS-6 je veľmi populárny, nie sú preň plánované žiadne buffy - Je IS-3 s nabijákom špeciálny tank alebo niečo ako odmena? „Zatiaľ žiande komentáre. Zverejníme to až neskôr.“ |
1. 4. 2015 |
- zvěsti o tom, že IS-6 bude v eshopu nahrazena IS-5, jsou chybné, IS-5 nepůjde do standardního prodeje, bude to odměnový tank - některé tanky, které jsou dnes v SD, na sobě mají navěšené pásy; dnes nefungují jako pancíř, ale po předělání do HD budou (pod nimi bude jakoby silnější pancíř); není ale jisté kdy to bude - na test 9.7 byla aplikována malá aktualizace, která vyřešila problémy s propady FPS - není možné udělat klienta, ve kterém by se nedaly používat modifikace - Storm potvrzuje, že 9.7 nebude před 7. dubnem, důvodem zpoždění jsou opravy zamrzání a propadů výkonu; - E-50M nedostane buff deprese, protože kanón by pak kolidoval s podvozkem - ve většině případů serverový zaměřovač odpovídá standardnímu zaměřovači - možnost prodat premiáky za gold nebude zavedena - je možné, že verze 9.7 nebude kompatibilní s mody z verze 9.6 - japonské heavyny budou založeny na mnoha zdrojích - nový zvukový engine (WWISE) bude ještě letos - historické bitvy budou ve velmi vzdálené budoucnosti; největším problémem je vytvořit funkční boty, kteří nepřetíží servery; řešit toto je problematické - přijde nový mód pro hráče samotáře (víc se zatím neví) - je možné, že čet budou z individuálních misí odstraněny; vývoj má statistiky, kolik lidí se na misích s četami zaseklo; Storm: „Až to bude, tak to bude“ - pro StuG IV a T28 (Concept) budou 15. mise na těžké tanky zjednodušeny - v 9.8 přijde řada opravených IM - možnost vybrat si během odpočtu před bitvou, kterou misi budete dělat, nebude implementována - není v plánu návrat národních bitev (dva týmy s tanky jednoho národa – pozn. carramba66) - s Havokem to vypadá stále stejně, jsou problémy s výkonem a pracuje se na tom - největším problémem je to, že klient nezvládne vykreslit dostatečný počet malých rozbitých kusů; při střelbě například do budov to pak vypadá špatně - technicky je možné Havok udělat stejně, jako je to ve War Thunder, WG to chce ale udělat „více komplexně“ (lol – pozn. carramba66) - dynamika hry je stále „do jisté míry“ prioritou - mapy nejsou přepracovávány primárně s cílem znepříjemnit život neviditelným TD, jde jen o konspirační teorii - zvýšený počet městských map je odpovědí na požadavky hráčů z cca před dvou let - rozdělení začátečníků na nízkých tierech bere v potaz jen a pouze počet bitev, nic jiného - SU-26 je příliš slabá, dostane drobný buff - situace s novými mapami je problematická, ve hře už je hodně map, takže nové budou přibývat pomalu - IS-3 s automatickým nabíjením nakonec přecijen nebude se zásobníkem, jen bude střílet rychleji; také nepůjde o klasický premiák, bude to tank za event; verze se zásobníkem byla testována a nebude implementována - SweetFX (něco s grafikou – pozn. carramba66) nebude implementováno, spoustě lidí by to nešlo - WG používá technologii Umbra už skoro šest let - nový spotovací systém nebude, bude se ale upravovat ten současný a to pomalu aktualizaci po aktualizaci - pro dělostřelectvo nejsou nyní v plánu žádné další změny - nové birtské tanky Chieftain a centurion s věží Action X nebudou brzy, ještě se nezačalo ani modelovat, protože zatím není dost dat z muzeí - v jednom z dřívějších WG videí bylo řečeno, že kamufláž tanků bude záviset na tom, kolik z něj bude vidět za překážkou; toto bylo zrušeno, protože by to vedlo ke kempení - podle Storma letošní aprílové akce od WG nebyly příliš zábavné - podle Storma je současný RNG systém (náhodné rozpětí penetrací i udělené DMG) ve hře kvůli tomu, aby daly rovnocennější šance všem, aby i menší a slabší tank mohl s trochou štěstí penetrovat tanky silnější - je možné, že po 9.9 nebude 10.0, ale 0.10 - je možné, že ST-II ve hře bude, ale ne brzy (jde o ST-I se dvěma kanóny – pozn. carramba66) - těžké japonské tanky budou ještě letost - 9.8 přinese „něco zajímavého“ (možná IS-3 v HD) - Otázka: „Československé tanky s T 40 jako úvodním premiákem?“ Odpověď: „Teď nemůžu nic říci“ (ale my víme, že to tak s největší pravděpodobností bude – pozn. carramba66) - dynamické efekty (např. bláto během bitvy) ve hře nebudou - Storm potvrdil, že první sezóna individuálních misí skončí ještě před koncem roku - podle Storma test nové pohybové fyziky nepřinesl zvýšení FPS - v současné době není v plánu uvést sovětské premium tanky s penetrací nad 200mm do volného prodeje (neboli dříve zmiňované tanky IS-3 s nabijákem a IS-5 budou za nějaké akce) - ještě nebylo rozhodnuto, zda se spuštěním 2. sezóny individuálních misí bude možné nadále hrát mise z 1. sezóny - se současnou herní ekonomikou je WG spokojen - to, že PzKpfw IV Schmalturm nemá boční kryty v kolizním modelu jako představný pancíř, není podle Storma podvod, budou přidány do kolizního modelu, až bude tank přepracováván do HD - Storm potvrzuje, že i v budoucnu bude penetrace balančním parametrem, takže se bude historickými tabulkami jen volně inspirovat |
2. 4. 2015 |
- vývojári by technicky mohli pridať deštrukciu malých objektov založenú na Havoku (ako napr. ploty, celkovo menšie objekty, nie budovy), ale problémom je, že po predstavení tejto funkcie by sa ľudia hneď začali sťažovať na to, že budovy sa nedajú zničiť. Preto chcú vývojári predstaviť realistickú deštrukciu naraz. - je možné, že nebudeme príliš dlho čakať na podporu viacerých jadier procesora, ale zatiaľ nie je jasný žiadny predpokladaný čas príchodu - systém módov v hre je príliš neohrabaný – je to problémom? Storm: „Toto nijak neriešime. Momentálne sme preťažení vývojom nových funkcií, nemáme na to čas :(“ - ešte nie je rozhodnuté, či bude hráčom umožnené skryť svoje štatistiky - dynamická zmena veľkosti užívateľského rozhrania na teste 9.7 nefunguje ako by mala, bude opravená - roaming medzi servermi (funkcia, pri ktorej by hráči mohli hrať aj na tých serveroch, kde neboli zaregistrovaní) bol v podstate odložený na neurčito - čo sa týka druhej línie francúzskych ťažkých tankov, nevyzerá príliš dobre, vývojári sa ešte nerozhodli či je to niečo, čo hra potrebuje, keďže všetci kandidáti do tejto línie majú veľmi tenký pancier - to isté platí aj pre potenciálnu sovietsku „Waffenträger“ líniu (SU-152P atď, na jej konci SU-152 „Taran“) – silné delá a žiadny pancier pravdepodobne nie sú tým, čo hra potrebuje - v súvislosti s pridaním moderných tankov do hry Storm tvrdí, že lepším riešením by bolo vytvorenie úplne oddeleného projektu s odlišnou hernou mechanikou (ATGM atď.) - delo tanku Tetrarch nebolo nerfnuté - delostrelectká podpora pred začiatkom bitky na niektorých mapách ostane - zablokovanie klávesy „Windows“ (ktorá minimalizuje hru) bude pridané tak isto, ako je teraz vo World of Warplanes - veľkosť písma v hangári bude zväčšená - protičrepinová vložka nefunguje ako prídavná vrstva panciera - prevodovka tankov Fury a Hellcat bude prerobená tak, aby nehorela (keď to bude, tak to bude) - útočný mód na mape Erlenberg je štatisticky v pohode – je tam rozdiel, ale je to menej ako 5 percent, takže zatiaľ mód/mapa nebude prerobená - nie sú plánované žiadne plány spojené s individuálnymi misiami pre matchmaker - tank Jagdmaus bol zvažovaný, ale vývojári naň zabudli - Storm potvrdil, že sú plány na nové náhodné herné módy - bitky, kedy je na oboch stranách len jeden tank 10. úrovne a zvyšok týmov sa skladá len z tankov 8. úrovne nie je podľa Storma bug, takéto bitky môžu nastať |
3. 4. 2015 |
- zásahy do predstavného panciera (aj vtedy, keď samotný predstavný pancier zablokuje poškodenie) sa započítavajú do poškodenia zastaveného pancierom iba vtedy, ak by trajektória strely zasiahla podvozok tanku pri pokračovaní cez predstavný pancier - Tiger II v HD príde skoro - Storm v súvislosti s tým, ktoré „zlé“ mapy by mali byť odstránené: neexistuje žiadny spoločný názor medzi hráčmi a vývojármi o tom, ktoré mapy sú skutočne zlé - aktualizácia 9.7 neprinesie len opravu chýb, ktoré vznikli na teste, ale aj opravu mnohých pádov hry pred aktualizáciou 9.7 - „pravidlo trojitého kalibru“ nebude odstránené (pravidlo, pri ktorom platí, že ak je kaliber dela trikrát väčší ako hrúbka panciera, pri zásahu strela automaticky pancier penetruje nezávisle od uhlu dopadu strely na pancier, pozn. madman_24) - vo vývoji je pokročilý anti-aliasing (namiesto FXAA) - nový DirectX 11 render je vo vývoji - dôvodom, prečo „zábavné“ módy nie sú v hre nastálo je, že vývojári by ich museli prepracovať pri každej aktualizácii tak, aby fungovali s novými funkciami, je to veľa práce navyše - bonusové skúsenosti za „tankovanie“ (odrážanie striel pancierom) prídu skoro (avšak bonus bude len v skúsenostiach, nie v kreditoch) - žiadne nové informácie o poľských prémiových tankoch - dohľad sovietskych ťažkých tankov nebude buffnutý - momentálne nie sú žiadne plány na obmedzenie prémiovej munície v bitkách - Storm odmieta tvrdenie, že hlavným dôvodom na prémiovú muníciu v hre je zarobenie veľkého množstva peňazí - dynamické charakteristiky tankov v garáži sa stále odkladajú, nakoľko je mnoho dôležitejších úloh na spracovanie - Otázka: „Čo s príliš ťažkými individuálnymi misiami?“ Odpoveď: „Počkajte na 9.8.“ - niektorí hráči sa sťažovali na render svetla na pásoch tankov (pásy sú osvetlené, aj keď by mali byť v tieni), Storm tvrdí, že je to kvôli optimalizácii a je to v poriadku na vyšších detailoch - je možné, avšak nie isté, že budú do hry predstavené útočné delá veľkého kalibru (Sturmpanzer IV atď.) – ich hlavným problémom je, že vysoké priemerné poškodenie dela kazí hrateľnosť - Storm komentoval, prečo by bol „ligový“ systém (špeciálna liga pre dobrých hráčov) zlý pre náhodné hry: „Zlou časťou je, že keď sa zlí hráči, ktorých je jednoduché zničiť, stratia a vašimi súpermi budú len skúsení hráči, mnoho „unikum“ hráčov opustí hru, pretože budú na tom odrazu zle, keď budú čeliť skutočnej výzve.“ - tank IS-6 nebude nerfnutý, alebo rebalansovaný – šírili sa reči o tom, že dostane lepšiu muníciu s plným MM, avšak sú nepravdivé - žiadne plány na znovupredstavenie prémiového Typu 59 s plným MM - mapa Königsberg (ktorá unikla pred dlhým časom) bola úplne zrušená - v súvislosti s francúzskymi ťažkými tankami (opísanými ako „delá s papierovým pancierom“) – WG nechce pridávať viac vozidiel takéhoto typu, keďže v hre už takýchto vozidiel je príliš veľa (to isté platí pre sovietsku TD líniu) - je možné, že cena jedného náboja u automatických kanónov (typu PzI ausf.C) by mohla byť nahradená cenou pre kompletný zásobník , aby tak bola munícia (hlavne prémiová) lacnejšia, toto však má nízku prioritu - v súvislosti s rozdelením hráčov na základe ich zručnosti (výmena hráčov v týmoch na vyprodukovanie priemerne vyvážených týmov) Storm tvrdí, že toto je komplikovaná otázka a neexistuje na to jediný názor medzi vývojármi - nekonečný zoznam blokovaných hráčov? „bez komentára“ - prémiová munícia nebude nerfovaná tak, aby hráči dostávali menej skúseností za poškodenie ako pri klasickej munícii (škoda…, pozn. madman_24) - vývojári budú prerábať systém tutoriálu - je možné, že tank T95E2 má zlé roly posádky (radista by mal historicky byť nabíjačom, nie veliteľ), bude sa to vyšetrovať - prerobenie čínskych tankov do HD má nízku prioritu - plán na predstavenie ďalších bonusov prémiového účtu bol zrušený - ešte nie je úplne rozhodnuté, či sa misie s požiadavkou čaty odstránia zo zoznamu individuálnych misií - žiadne plány umožniť hráčom splniť dve individuálne misie naraz - vývojári v súčasnosti pracujú na kompletnom prebudovaní penetrácie nábojov úrovne 5 až 10 (klasické aj prémiové) - Storm sleduje pokrok u Armored Warfare („bez komentára“) - vývojári pracujú na novom renderi krajiny, zatiaľ nie je isté, kedy príde - Storm potvrdil: „SPG mód“ (s kuframi a dúhou) na prvého apríla bol v skutočnosti test konceptu, nie tak úplne len žart - je možné, že mechanizmus značiek na delách (pásiky, hviezdičky) je pokazený, Storm bude vyšetrovať - je „úplne možné“, že mechanizmus viacerých diel sa objaví v hre - štatistika priemerných skúseností bude aj naďalej zahŕňať skúsenosti za prémiový účet, tak ako je tomu teraz - boli nápady na perk, ktorý by hráčov upozorňoval, keď na nich mieri SPG - možnosť výmeny prémiového tanku za iný prémiový tank nebude pridaná do hry - buff tanku Object 430? „Zatiaľ bez komentára.“ - náhrada za Waffenträger E-100? „Zatiaľ bez komentára.“ |
4. 4. 2015 |
Pokračuje „kauza Dietolog“, ve které bývalý zaměstnanec WG RU informoval veřejnost, že WG má formální schválenou politiku na očerňování konkurence; Dietolog zveřejnil další informace, podle kterých existuje na ruském serveru speciální komunitní tým, který sám sebe nazývá Speciální trollící jednotka, který chodí na ruské weby o WoT; ve druhé sumě informací, které Dietolog zveřejnil, jsou také informace o tom, že „shodou náhod“ se svého času objevilo na ruském internetu několik blogů, zaměřených proti War Thunder, přičemž všechny byly založeny zhruba ve stejný čas, na stejném hostingu, atd. - velikost ikonky T95 bude opravena |
5. 4. 2015 |
- odpor terénu sa určuje podľa toho, aký povrch je presne pod stredom podvozku tanku - sovietsky prémiový stredný tank T-54 Prototype je už dokončený na teste aktualizácie 9.7 – v skutočnosti si štatisticky vodí lepšie ako ostatné prémiové tanky ôsmej úrovne (podľa štatistík testovacieho serveru, ktoré nikdy nie sú rovnaké ako na ostrom serveri, keďže na teste málokto hrá tak, ako by hral na ostrom serveri, pozn. madman_24) - stále sa pracuje na cene T-54 Prototype |
6. 4. 2015 |
- aktualizace 9.7 nebude zítra, ale až později, zřejmě příští týden; test 9.7 nicméně bude znovu spuštěn brzy (nepůjde o novou iteraci) - Ferdinand si na tieru 8 vede dobře - Storm potvrdil, že Ferdinand se nestane tierem 7, zejména kvůli ahistorickým modulům (kanóny, motory): „Ten stroj je v pořádku, netřeba ho řešit.“ - Storm reaguje na to, jak hráči v různých částech diskusního fóra žadoní o skill MM: „Nepište si o to dvacetkrát v každém threadu, my to prostě neplánujeme. Když to budete psát často stále dokola, nic tím nedocílíte, kromě naštvání. Sorry. :(((“ - Wargaming na Kypru staví novou administrativní budovu, je 75 metrů vysoká a stát bude přes půl miliardy Kč (obrázek zde) |