Odpovědi vývojářů! #60 (5.10.2014)

Odpovědi vývojářů! #60 (5.10.2014)

26. 9. 2014

- ztráta penetrace vlivem délky letu střely funguje tak, že pokud míříte na tank, vzdálený 500m a do rány vám vjede tank ve vzdálenosti 100mm, vy vystřelíte a trefíte ho, střela bude mít penetraci, sníženou o let 100m, nikoli 500m
- není v plánu možnost posádce nechat naučené tanky, které už uměla (aby je neztrácela s přeškolením)
- mechanika rozložení střel v zaměřovacím kruhu nebyla od svého uvedení v aktualizaci 8.6 měněna
- Yurko2F (vývojář): „Rychlost střely je počítána během celé doby letu od startu až do okamžiku nárazu, nic není předpočítáváno.“
- Jurij Pašolok (WG historik) konstatuje, že některé HD modely mají drobné odchylky od reálu, dané zejména poválečnými modernizacemi (např. SU-100 nebo ISU-152)
- podle Storma HD tanky vypadají mnohem lépe než ty původní modely
- na ruském serveru byl zpozorován bug, kdy tanky, které jsou pro CW zamrzlé, jdou použít, Storm to prověří
- jeden z hráčů si stěžoval na extrémně dlouhé načítání bitvy, Storm vysvětluje, že může jít o fragmentaci pevného disku
- Storm ohledně buffu lehkých tanků: „Zvýšíme jim dohled, respektive snížíme dohled ostatním tankům.“
- oheň ve World of Tanks i World of Warplanes je renderován pomocí spritů (2D modely), neexistují 3D modely, jde jen o shluk 2D vrstev

 

28. 9. 2014

- jak jsme už psali dříve, Storm ve svém streamu uvedl, že vývojáři mají interní mapu, na které testují nové technologie; je založena na mapě Opatství, protože ta je nejvariabilnější, je na ní kus města, je na ní část se stromy i bez nich, každopádně tato mapa nikdy nebude implementována
- nové vizuální úpravy map (nový render povrchu, vody, stromů, změny stínování, nová technologie textur, nové textury atd.) budou, až budou hotové testy a jak naplní očekávání vývojářů
- že můžete v nadcházejícím módu tankových závodů zničit soupeře je správné, tak to bylo zamýšleno
- platí dříve řečené, že XP z Chaffee SPORT (ze závodního módu) nebudou free XP, budou vám převedeny na T1 Cunningham
- posádka z Chaffee SPORT bude přesunuta do kasáren i když tam nebude místo, dostanete krátkodobě vypůjčené, místa zdarma nebudou

 

Sumarizace rozhovoru se Stormem

- Havok bude použitý k modelování hezčích destrukcí objektů a bude počítán pouze na počítači hráče, nikoli na serveru (čili to nebude přímo ovlivňovat hru)
- Havok bude využívat zvláštní jádro vašeho procesoru a půjde vypnout
- technologie jako taková je hotová, teď zbývá pro Havok upravit mapy a objekty na nich, je to hodně práce a zabere to nějaký čas
- podpora více jader – vývojáři pracují na rozdělení výkonu hry na jádra (mělo by zvýšit FPS – pozn. carramba66); zabere to hodně času, protože je to hodně práce, nedá se tedy čekat, že by to bylo implementováno v dohledné době
- podpora více jader každopádně nevyřeší všechny problémy s výkonem hry, může zvednout vaše FPS o několik procent
- FV4202 bude definitivně premium tank, ještě se rozhoduje, jestli bude úplně zdarma
- nová fyzika pohybu tanků přinese například kontrolované driftování, kdy můžete tank otočit jako teď, pomalu objetím kolečka, nebo rychlejším zadriftováním, s ním ale ztratíte trochu rychlosti
- výpočet pohupování tanku při zastavování a rozjíždění byl přesunut na server a od nynějška bude možné střílet níže nebo výše, než je oficiální hranice vašeho děla a to tak, že buďto zastavíte, nebo rychle akcelerujete, tank cukne a jeho přední část se zhoupne
- tanky nebudou tak ztrácet rychlost, když pojedou přes malé překážky (např. větve)
- textury budou rozdělené na SD a HD, přičemž ty kvalitnější půjde stáhnout separátně
- v budoucnu budou v HD nejen tanky, ale také mapy, stejně jako u tanků bude jejich HD textury možné vypnout (resp. nestahovat)
- skilly a perky na posádce budou přepracovány, aby se zajistila jejich větší využitelnost, některé nebyly využívané, ty budou upravené tak, aby hráči měli těžší výběr
- šestý smysl bude jako perk ostraněn a všichni ho dostanou automaticky; bude na radistovi (nebo na členovi posádky, který má jeho roli, pokud nemá tank radistu)
- bude možné přetrénovat jakéhokoli člena posádky na jakoukoli funkci (třeba radistu na velitele)

 

Nové info od Veidera (WG)


- Veider potvrdil, že nové francouzské střeďáky (prototyp AMX-30 a AMX-30) budou odemknutelné z AMX-13/90
- je možné, že dohled Ru251 bude upraven, pracuje se na analýze dat
- T-54 Light by byl jako střední premium tank 8 úrovně nezáživný, proto byl na tuto pozici vybrán jiný tank; Veiderovi se líbí jako top tier lehký tank, je ale možné, že se některé jeho charakteristiky ještě změní
- Objekt 906 je zajímavý tank, ale bez možnosti plavby je těžko představitelné, že by se objevil ve WoT (906 je lehký tank, taková silnější verze PT-76, tedy plovoucí tank)

 

1. 10. 2014

Dnes nič moc…
- Q: “V naozaj peknej garáži by si mal vidieť všetky tanky ktoré máš!” A (Storm): “Áno. A budeš čakať 10 minút kým sa nahrá hangár s 300 tankami…”
- Havok nie je už tak ďaleko
- Havok bude fungovať aj na „slabých počítačoch“

 

 

2. 10. 2014

Dnes jedna zajímavost, která se týká T-34/85M. Vzpomínáte si na ten tank? Chtěli byste ho? Budete mít možnost, ale nebude na prodej pro všechny. Podle zdrojů z Vkontakte komunity WoTleaks bude T-34/85M tzv. „reward tank“ a bude se tedy rozdávat nebo vyhrávat při nějaké budoucí akci. Kdy to bude a jaká by ta akce měla být, to ještě není známo.

Dobrou zprávou, zejména pro silné klany na EU serveru je, že WG EU rekrutuje klany pro testování módu Stronghold. Komunitní manažeři kontaktovali velení aktivních a známých klanů, aby jim nabídli 20 000 goldů do klanové pokladnice za participaci na veřejném testování stronghold módu. Klany budou odesílat detailní feedbacky i s replayi a screeny z testování, samozřejmě týká se zejména bugů, které najdou. Zajímavost nakonec, podle seznamu oslovených to vypadá, že jde jen o klany, které jsou na CW mapě.

Zbývá jen otázka, zda jde o reakci na podobnou aktivitu, kterou se snaží klany přilákat tvůrci Armored Warfare.

 

Info z vývoje hry od producenta Evillyho

Wotleaks komunita na sociální síti VKontakte zveřejnila několik krátkých informací od Antona „Evilly“ Pankova, producenta World of Tanks, které jim dal během akce Igromir v Moskvě.

- připravuje se velká úprava mechaniky HE munice, vývojáři sbírají také statistiky z HESH munice (i ta bude přepracována); Murazor (ruský youtuber) navrhl, aby HESH munice dočasně rušila funkce posádky (něco jako oslepení, nebo otřesení) a to na 3 – 5 vteřin, vývojářům se to prý docela líbilo
- mód garážové bitvy byl definitivně zrušen, nicméně myšlenka použití více tanků z garáže v jedné bitvě byla zachována a bude použita v jiném módu (zřejmě nové historické bitvy)
- nové historické bitvy budou plně PVE (player vs. enviroment, hráči hrají proti botům, něco jako kombinace singleplayeru a multiplayeru)
- brzy budou do hry implementované individualizované mise (hra bude nabízet různé mise každému hráči)
- premium munice nebude odstraněna, nicméně vývojáři zvažují, že by měla nižší alfa DMG
- Havok bude implementován v několika aktualizacích, nejdříve přijde na řadu ničení vnějších objektů (jak jsme uváděli na dříve zveřejněném videu zde)

 

 

3. 10. 2014

- bude nový zatiaľ neohlásený mód, ekvivalent „garážových bitiek“
- FV4202 zadarmo? Evilly naznačil že bude nejaký druh misie na jeho získanie
- individuále mise (ktoré SerB spomenul rok a pol dozadu) prídu čoskoro
- je možné, že nápad s omráčením posádky na 3-5 sekúnd pri zásahu vozidla HE muníciou bude implementovaný keď rebalancujú HE muníciu
- Havok príde v 3-4 kolách, prvé kolo – krásna deštrukcia, kolo 2-3 – nová fyzika pohybu a ďalšie veci