Dopad sportů na výnosy dalších podnikatelských odvětví
Dopad sportů na výnosy dalších podnikatelských odvětví
Sportovní obor je šíleně bohatý. Miliard a miliardy dolarů jsou generovány sporty pro sportovní činitele, organizace, majitele, atlety, týmy a všechny agenty, kteří jsou přímo součástí samotného sportu. Co je však zajímavé je to, ře sportovní obor má daleký dosah na mnoho dalších ekonomických sektorů a podniků tím, že přímo generované peníze jsou dále podporovány o peníze získávané nepřímo.
Mluvíme samozřejmě o tom, jak sport vydělává peníze pro další sektory ekonomik, například s dosahem na Ceske casina. Samozřejmě oborem s největším dopadem díky sportům a jeho velkým výnosům je sázkařský průmysl, kam spadá také casina online. Sázkové kanceláře zpeněžují sportovní průmysl vůbec nejlépe. Od všech sázkových kanceláří v ČR až po internetové sázkové kanceláře, které nabízí sázky například na Slovensku. Všechny sázkové kanceláře světa využívají oblíbenosti sportů a nadšení sportovních fanoušků, jaké je možné najít přes české casino online. Ve skutečnosti existují některé sporty nebo události, které generují sázkovým kancelářím celé miliony až miliardy korun – například v USA generoval Super Bowl LVIII na 16 miliard amerických dolarů na sázkách!
Nejsou to však pouze sázky nebo všeobecný hazardní průmysl, které generuje díky sportům výnosy. Existuje mnoho dalších sektorů, které sporty nepřímo ovlivňují, je tak bezpečné říci, že některé ekonomiky jsou na sportu přímo závislé.
Maloobchod
Komerční a maloobchodní podniky vydělávají těžké peníze díky sportům. Stačí se zamyslet nad památnými předměty a jejich významem pro fanoušky. A to nemluvíme pouze o produktech, které mají spojení se sportem – jako jsou trička s logem fotbalového klubu nebo značkové dresy – ale celkový katalog zboží oblečení.
Atleti a hráči se stávají pro fanoušky ikonami a lidé se chtějí oblékat, jako jejich oblíbenci, nosit ty samé boty a doplňky a vlastě se jim celkově podobat. Toto okamžitě přináší celý mechanismus prodeje stále většího množství produktů. Módní průmysl spolupracuje s atlety, módní značky sponzorují sportovce a přispívají tak k růstu maloobchodního prodeje – prodeje, které přímo vytváří sport.
A není to jen o oblečení. Každý produkt, který je podporován, nabízen nebo inzerován sportovci se stává okamžitým hitem a zdrojem výnosů. Sociální sítě výrazně k jejich komerčnosti přispívají, a to díky sportovním influencerům!
Turismus a pohostinství
Kromě maloobchodu nebo například oboru pro ceske online casino, jsou to také obory turismu a pohostinství, které jsou sporty ovlivňovány. Ve skutečnosti se jedná zejména o velké události, které turismus a jeho aktivity přímo ovlivňují.
Svět šílí ze sledování Grand Slamů, Super Bowlu nebo NBA playoff a finálových zápasů, Olympijských her, NHL Stanley Cupu finále nebo UEFA Ligy Mistrů finále a vysílaných zápasů, živého sledování a všeho ostatního, co má spojení se streamováním těchto událostí a co přináší obrovské množství peněz z reklam.
Rozvoj infrastruktury
A vrcholem tohoto všeho je rozvoj infrastruktury na místech, kde se velké sportovní události konají a kde sport skutečně kvete. Místní komunity mohou vnímat zásadní práce a rozvoj infrastruktury, například získáváním nových stadionů, které se budují pro úspěšný fotbalový klub nebo přidáváním dalších zařízení pro hostování velkých sportovních událostí. Stavební společnosti, technické projekty a poskytovatelé technologií tak zažívají příjem výnosů, pokud je součástí sport.
Toto jsou přední podnikatelské sektory, na které má sportovní průmysl výrazný vliv, což vytváří nepřímý a přitom významný výnos pro celou ekonomii. Sport je multi-miliardovým strojem, jehož výnosy se přelévají do celého okolí souvisejících ekonomických sektorů.