Odpovědi vývojářů! #65

Odpovědi vývojářů! #65

17. 11. 2014

- podle Storma byl důvod uvedení nové mechaniky rammingu v 9.4 zapříčiněn tím, že ten starý byl těžce zabugovaný
- Storm potvrdil, že mise na Objekt 260 bude mít více částí a bude velmi těžká na splnění
- mnoho hráčů (i na EU serveru) reportovalo bug, kdy v garáži můžete odzoomovat velmi daleko; Storm o tom ví, bude opraveno
- sovětský premium tank T-54 Model 1945 přijde příští rok
- Havok: „Až to bude, tak to bude.“
- bude možné získat všechny tři odměnové tanky z individuálních misí (Objekt 260, T-55A a T28 Concept) na jednom účtu
- Char B1 ve hře nepoužívá houfnici, kterou má vpředu na podvozku, protože byla zaměřována pohybem celého vozidla
- Otázka: „Francouzské tanky na tierech 1 – 4 stojí za prd.“ Odpověď (SerB): „Nehraj francouzské tanky na tieru 1 – 4″.
- na EU servery byl veden nedávno masivní DDoS útok, Storm to prověřuje
- Otázka: „Mám SSD disk. Nahrávání bitev je ok, ale když opustím bitvu, trvá to velmi dlouho, než se načtou výsledky. Proč? Kamarád má klasický plotnový disk a nestává se mu to.“ Odpověď (Storm): Jde o problém s připojením, poté, co bitva zkončí, se ze serveru posílá velký objem dat, který souvisí se statistikami. A dokud tato data nejsou načtena, výsledky se ti nezobrazí. Pokud trpíš ztrátou paketů, je možné, že budeš čekat opravdu dlouho, dokud se v pořádku nedotahají všechny potřebné informace.“
- až bude zavedena nová pohybová fyzika, tak bude také zrušen a nahrazen parametr odporu terénu
- ještě se neví, kdy bude test nové pohybové fyziky
- SerB reaguje na návrhy hráčů: „Vše, co můžete navrhnout, jsme již zvažovali před dlouhou dobou a na 99.9% odmítli. Zbytek, 0,1% jsou věci, které se chystají.“
- v 9.4 byl objeven další závažný bug, někdy se stává, že hra na několik vteřin zamrzne, nebylo to ještě zcela prozkoumáno, ale minimálně na RU fóru se o tom hodně mluví; Storm žádá hráče o reporting

+ hotfix 9.4.1 by měl na EU dorazit v úterý ráno

18. 11. 2014

- podle Storma pokud máte propady FPS, když naspotíte několik nepřátel najednou, je možné, že jde o pomalý pevný disk, díky čemuž trvá dlouho, než se načtou modely; někdy pomůže defragmentace
- individuální mise nebudou časově omezené, podmínky pro získání odměnových tanků však budou přesto velmi obtížné
- aktualizace 9.5 by měla vyjít na konci prosince, dá se tedy předpokládat, že supertest začne do konce listopadu a otevřený test na začátku prosince.

19. 10. 2014

- čas zaměření ve hře reprezentuje reálnou kvalitu zaměření, které dosahovaly kanóny v reálu, tento parametr není přesný, ale má zhruba reprezentovat kvalitu jednotlivých kanónů
- Otázka: „Stabilizace kanónů lidi akorát štve!“ Odpověď (SerB): „Váš názor je pro nás velice důležitý, jako vždy.“
- kanón D-10-85 by se asi vešel do věže KV-13, nicméně v reálu pro tento tank nebyl upraven; pokud by jej WG do tanku přesto použilo, byl by „výrazně lepší, než ostatní tanky jeho tieru“
- Otázka: „SerBe, popíráte, že různé tanky mají různě nastavenou distribuci střel v zaměřovacím kruhu?“ Odpověď: „Ano, popírám to. Protože to je KONSPIRAČNÍ TEORIE!!! A co by to bylo za KONSPIRAČNÍ TEORII!!!, kdyby nebyla popřena.“
- Otázka: „Kdy ponerfujete gold munici za kredity? Vždy když jedu E-75, dostávám goldem.“ Odpověď (Storm): „Statisticky, poměr premium munice, vystřílené na E-75 dělá méně, než 20%“.
- Otázka: „Kdy opravíte výpadky spojení na servery?“ Odpověď: „Nikdy. Protože nemůžeme opravit vaše internetové připojení.“
- šla informace, že E-25 bude snížena DPM z 2700 na 2350; není to pravda
- Storm potvrzuje, že spuštěný antivirový software může velmi negativně ovlivnit výkon hry a počet lagů (zmíněn byl software Kaspersky, ESET, Norton Antivirus, AVAST)
- podle Evillyho ruští hráči dostanou informaci o vánoční misi kolem 15. prosince, nicméně v Rusku se nebude hrát o T-34/85M, jako v Evropě
- tankem na vánoční misi v Rusku nebude ani T-44/85, nicméně tento tank ještě neujde pozornosti a něco se s ním dělat bude
- je „příliš brzy“ na to, říci více o misi na Objekt 260, stále se připravuje
- Evilly potvrdil, že chyba s XP posádce na premium tancích existuje a bude opravena; bylo nicméně přiznáno, že WG upravil způsob výpočtu XP a zapomněl to dát do patchnotes k aktualizaci 9.4; jde o to, že premium tanky sice mají 50% bonus k XP pro posádku, ale to pouze na základní XP, nikoli na bonusová XP, která premium tanky dostávají v závislosti na svém tieru, k tomuto bylo přistoupeno z technických důvodů a zůstane to tak
- Evilly však později dodal, že by nejraději vrátil vše do stavu, který byl v aktualizaci 9.3; vývoj to ještě bude řešit
- v jednom z dalších patchů (zřejmě 9.6) dojde u premium tanků k dalším buffům (zřejmě půjde o výdělky)

21. 11. 2014

- pomalu se blíží test 9.5; upozornění k dříve vydané informaci o individuálních misích – to, že byly zmíněny artilerie nemusí znamenat, že s dělostřelectvem budou muset hrát všichni, spíše to vypadá, že systém zjistí, jaké typy tanků ignorujete
- do testu 9.5 byla přidána tato vozidla: dříve zmíněné britské tanky (11 vozidel), ISU-130 (pro spolupracovníky WG – pozn. carramba66), AMX CDC, AMX-13/57 (francouzský premium skaut – pozn. carramba66), STA-2 (japonské T8 premium medko – pozn. carramba66) a FV4202 v HD
- dále jsou testovány tři nové mapy: Zimní Ruinberg (nahradí Ruinberg v Plamenech – pozn. carramba66), „Ztracené město“ a „Mittengard“ (nějaká odvozenina od malinké srandovní mapičky Pit, která byla zveřejněna už dříve – pozn. carramba66); neví se, jestli se některá nebo všechny mapy v 9.5 objeví
- po minipatchi 9.4.2 stále na ruském serveru zůstává bug s oknem tutoriálu

22. 11. 2014

- dělostřelectvo je vybalancované, sice ho přibývá, ale WG je rád
- to, že má T110E4 horší čas zaměření než T110E3 bylo zdůvodňováno tím, že má věž; u německých věžových vs. bezvěžových TD je to jiné, tam je balancování provedeno jinými parametry
- podle SerBa je v pořádku situace, kdy je zničena optika zasažením řidičova průzoru
- IS a IS-3 mají stejný čas přebití kanónů D-25 (D-2-5) jako KV-3 a KV-4, přestože série IS měla historicky jednoho a série KV dva nabíječe, protože druhý nabíječ vyvažuje konstrukční nedostatky tanků KV
- individuální mise budou časově omezené, ale čas na ně bude docela dlouhý, budou se obměňovat v cca půlročních intervalech
- Evilly prohlásil, že pokud jde o individuální mise, jednorázový efekt je důležitější, než každodenní grind
- podle Evillyho je obtížnost mise na Objekt 260 záměrná

23. 11. 2014

- při testování hromadného nerfu dohledů si vývoj dává pozor na to, aby scouti jen neseděli vzadu a nekempili, využívajíce svůj dohled
- buff T-34-3 se povedl
- DMG kanónu nesouvisí s ráží, je to jen balanční parametr
- individuální mise budou pro všechny stejné (a proto se jmenují „individuální“, lol – pozn. carramba66)
- pokud to bude nutné, původní lehké tanky 8. tieru dostanou buff
- Individuální mise jsou příliš těžké? Nebojte, všechno bude ok, počkejte na to, až ta funkcionalita bude vydaná.“
- Storm o supertesterech: „Na supertest jsou vybíráni různí hráči, včetně těch se slabým skillem, aby to bylo více reprezentativní. Je to jako random.“

Storm se také hráčů zeptal, jaký mají názor na roli pancíře v současném World of Tanks. Toto jim odpovídá:

- používání gold munice není tak vysoké, jak se traduje; i kdyby byly náboje omezeny na 5ks, Mausovi by to nepomohlo, protože by na něj stejně střílel goldem celý nepřátelský tým
- podle Storma je jedním z hlavních důvodů, proč není zavedeno omezení počtu premium nábojů, jsou výdělky WG
- podle statistik odrazí IS-6 a KV-5 více než 50% všech nábojů na ně vypálených, včetně goldu
- pancíř IS-6 častěji zapříčiní ricochet, než bounce
- Maus nedostane buff, má jedny z nejlepších statistik; názor hráčů, že je to špatný tank, je chybný
- vývojáři zakážou mod, který ukáže, jaký typ munice na vás byl vystřelen; ale ne kvůli munici, ale kvůli tomu, že vám řekne, kdo na vás střílí
- vývojáři analyzují reportované krátké zamrznutí hry
- T-35 nepřijde v roce 2015
- neplánuje se zvýšit ztrátu penetrace střely podle délky jejího letu, zapříčinilo by to řadu problémů na nízkých a středních tierech
- podle Storma když se ve WG baví o tom, co s premium municí (redukce DMG, zvýšení ceny), tak možné je obojí
- +/-1 MM byl odmítnut už dávno
- +/-3 MM ovšem také nebude
- Storm nikdy nikoho neseřval osobně, maximálně něco vyčetl po Skype, je to prý nekonfliktní člověk
- interní debaty o roli pancíře ve hře se vedly už před časem
- vývoj se rozmýšlí, co s M48 Patton, možností je mnoho
- přesnost bude mírně nerfnuta, nepůjde o samotný parametr, ale o distribuci střel v rámci zaměřovacího kruhu
- plán změnit vykreslování z čtvercového na kruhové není kompatibilní s novou verzí engine BigWorld a proto je mírně odsunut stranou; bude nicméně implementován v první polovině roku 2015
- nová pohybová fyzika zlepší dynamiku tanků ve hře (menší ztráty rychlosti na kopcích, na malých překážkách, atd.)
- IS-7 nedostane buff, statisticky si vede víceméně dobře

24. 11. 2014

- Maus má ve hře stejné pancéřování, jako v reálu (WG to měřilo v Kubince)
- pancíř IS-7 je historický
- Storm upřesnil, jak WG omezí módy, které ukazují, kdo a co po vás střílí – hra nebude do klienta posílat informaci o tom, kdo střílí, jen typ munice
- včera Storm řekl, že nová verze engine BigWorld zapříčinila zdržení s předěláním renderování z čtverce na kruh, totéž se prý týká i nové pohybové fyziky
- vývoj pracuje na Havoku, nicméně vypadá to, že bude odložen, protože podle Storma se potýkají s velkými výkyvy výkonu
- Storm reagoval na srovnání IS-7 (který je pomalejší) a Objektu 260 (který je na videích poměrně rychlý) tím, že Objekt 260 může být penetrován i do středu věže
- přepracování mechaniky HESH munice se zatím nedaří, podle Storma vývoj zatím řeší, jak to udělat, aby nebyla tato munice příliš OP, ani naopak nepoužitelná
- podle Storma jsou hlavními argumenty proti omezení DMG goldové munice a) ztráta výdělků b) hra nebude pro typického hráče tak zábavná
- implementace dalších typů munice do hry je poměrně komplikovaná záležitost, pro spoustu hráčů by to hru udělalo nepřehlednou, protože typický hráč je obyčejný člověk, nikoli hardcore pařan
- Storm vysvětluje, proč je proti možnosti skrýt statistiky: „Pokud hráč skryje statistiky, znamená to, že je buďto rajče (a dostane to sežrat) nebo fialka (a nechce, aby se na něj zaměřili). A to znamená, že tihle lidé budou napadáni v chatu, stříleni spoluhráči, blokováni, atd. A to je jen jedna věc, která by nás čekala, kdybychom umožnili schovat statistiky.“ (zajímavé, WG oficiálně bojuje proti XVM, ale Storm používá barevnou terminologii, která z XVM vychází, „rajče“ = červená barva statistik v XVM – pozn. carramba66)
- Storm nicméně poznamenává, že je možné skrýt statistiky skrýváním jména hráče ve hře, tato možnost bude vývojáři diskutována
- podle Storma bylo pravidlo tří ráží „overmatch“ vloženo do hry kvůli lehkým tankům
- počítání DMG, kterou sežerou vaše pásy, už v budoucnu nebude počítána

 zdroj wot.cz