Odpovědi vývojářů! #64

Odpovědi vývojářů! #64

10. 11. 2014

- nová pohybová fyzika už letos nebude
- Otázka: „Kdy bude opraven bug v pancíři M53/M55, v aktualizaci 9.8?“ Odpověď: „Ne, v aktualizaci 1.0.0.“ (ano, je to trolling, zřejmě to bude opraveno v 9.5 – pozn. carramba66)
- Stormovi se mapa Stalingrad líbí (už to čtu podruhé, to znamená, že na ruském serveru se proti tomu zvedla vlna nevole a mapa bude předělaná, můj odhad – pozn. carramba66)
- v 9.4 byl objeven další bug, kdy počítadlo času přebití nefunguje přesně (ať už s mody, tak bez nich) na některých tancích, např. na T54E1; Storm o tom ví

11. 11. 2014

Na začátek info přímo z wargamingu – mapa Simferopol nepřijde v dohledné době, bylo rozhodnuto ji zatím dát k ledu.

- ženy nedělají víc, než 2% hráčů World of Tanks
- typický hráč WoT je muž mezi 28 a 35 lety
- v poslední době se zvyšoval počet klanů, důvody jsou různé od možností mít na tancích clantag až po klanové války
- díky tomu byl vyvinut mód Opevnění, který pro klany znamená jisté zázemí, „ekosystém
- vývojáři experimentují s bunkry v systému Opevnění, které jsou vytvořené z některých budov (testováno je na mapě Malinovka)
- bunkry a další podobné nové vybavení v módu Opevnění bude rozmisťováno velitelem klanu na tzv. „taktickém tabletu“ (taková velitelská minimapa – pozn. carramba66)
- současné příjmy XP premium tanků a premium účtů nejsou konečné, budou dále zvýšeny
- Storm se nebude účastnit vývoje World of Warships, protože na to nemá čas
- Stalingrad bude dále upravován, hráči si stěžují na moc malé prostory; podle Storma bude mapa obtížná i bez nich ( :D co jsem včera říkal – pozn. carramba66)
- mód boje proti botům – až to bude, tak to bude
- overmatch nebude zrušen (pravidlo, kdy pokud je ráže kanónu 3x větší, než pancíř, na který naráží střela, jde za jakýchkoli okolností o penetraci – pozn. carramba66)
- jeden z hráčů nabízel vysvětlení k lagům – podle něj je možné, že jsou na straně hráčů a jsou způsobené funkcemi procesorů, které šetří spotřebu; podle Storma dokud nikdo nepředloží důkazy, že tyto lagy existují, tak s nimi WG nebude moci nic udělat

12. 11. 2014

- nové historické bitvy nebudou v 9.5
– stíhače v současné době dělají méně než 30% strojů ve WoT (což je přesto nadprůměr, když si uvědomíme, že ve hře je pět typů vozidel a na každé by tedy teoreticky mohlo připadat cca 20% – pozn. carramba66)
– vývojáři přemýšlejí o návratu módu Konfrontace (národní bitvy) s tím, že počet jednotlivých vozidel by byl omezen pouze na 3ks v jednom týmu (např. 3x Foch-155); Storm potvrzuje, že to protáhne čekací doby, ale ne o moc
– Storm potvrzuje, že v 9.4 je nadprůměrný počet bugů, WG teď řeší, proč se tak stalo
– podle Storma je počet online hráčů na RU serveru stejný, jako byl před rokem
– nová pohybová fyzika (nikoli Havok) přijde v jedné aktualizaci celá najednou
– až se budou nerfovat dohledy, vývojáři vezmou v potaz to, že některá T10 medka (Batchat, Leopard) jsou používána také jako scouti
– podle Veidera je za nerfem dohledů myšlenka, aby příslušné tanky přesněji plnily v bitvě svou historickou roli
– Veider potvrzuje, že WG si dá pozor na to, aby s nerfem dohledů nedošlo k mizení tanků uprostřed otevřeného terénu, bude to řešeno tak, že povýstřelové snížení kamufláže nezmizí, dokud tank sám fyzicky neodjede z dohledu jiného tanku
– vývojáři vedou „vášnivé debaty“ o možnosti snížit dohled pouze strojům, které kempí na základnách
– rozdělení dohledů na dohled dopředu, dozadu a do stran nebude, bylo by to pro hráče složitější na pochopení a pro servery složitější na počítání

13. 11. 2014

Obsah

- na mapě Stalingrad je bug, díky kterému jsou některé haldy sutin v ulicích vidět jen z jedné strany a navíc skrz ně procházejí střely; bude opraveno
- kvůli velkému počtu bugů v 9.4 Storm založil na ruském fóru zvláštní thread, do kterého hráči mohou bugy reportovat
- mezi 9.4 a 9.5 bude ještě jeden mikropatch, ve kterém budou opraveny nejhorší chyby, zejména problémy v chatu v CW, zamrzání značek na minimapě, team DMG udělovaná pouhým otřením se o kolegy v týmu a problémy se zaměřovačem
- kolizní model M53/M55 již byl opraven na straně serveru
- Storm podle svých slov věnuje cca 25-50% volného času pročítání fór
- bug, při kterém při příchodu do bitvy v módu Opevnění se dostanete na točící ozubené kolo a pak nic, je znám a bude opraven
- zvukový chat v týmových bitvách je také zabugován (slyší se obě strany), bude opraveno
- podle Storma zamrzání WoT na Windows XP je nejspíš způsobeno módy
- dříve rammování nefungovalo správně a jeho úprava 9.4 byla vlastně opravou; podle Storma hráči, kteří chtějí zpět ten původní systém, žádají o vrácení chybného systému
- bug špatného počítání času přebití je způsoben modifikacemi
- nerf dohledů postihne i premium tanky
- během alfatestu WoT fungovaly dohledy jinak pro přední polosféru, jinak pro zadní a jinak pro sledování stran, bylo od toho upuštěno, protože výsledky dohledu pak vypadaly poněkud náhodně
- změny, které jsou plánovány pro TD nejsou svým způsobem nerf, ale rebalanc; bude testováno více variant
- Storm opravil včerejší Veiderovo tvrzení, že chtějí typům tanků dát zpět jejich historickou úlohu, podle Storma přemýšlejí o tom, jak udělat každý typ tanku atraktivní, což neznamená nezbytně, že tank bude přesně splňovat to, co by se čekalo od jeho třídy (tedy ne všechny těžké tanky musí být silně pancéřované, atd. – pozn. carramba66)

Nakonec Stormova reakce na negativní nálady, které vyvolal blížící se nerf dohledů:

Vážení kreténi! Udělat humbuk z testovací sady čísel, kterou používáme pro zodpovězení některých otázek, je skutečně chytré. Než začnete psát hovna, zastavte se, zamyslete se a raději nic nepište. Případně jen postujte obrázky holek s koťátky.

14. 11. 2014

- SU-76i bylo odstraněno, protože bylo příliš OP (kanón, dohled)
- důvodem, proč hrát odměnové tanky z CW je jejich unikátnost, to je také důvod, proč jsou o něco slabší, než srovnatelní konkurenti na T10
- rozdíl v DMG mezi AP a HE municí je dán zejména snahou o vybalancovanost
- Dotaz: „Bude buff starých lehkých tanků, aby se výkonově srovnaly s těmi uvedenými v aktualizaci 9.3?“ Odpověď: „Pokud to bude potřeba, tak samozřejmě ano.“
- v 9.4 byl objeven další bug, díky kterému hráči s premium účtem dostávají stejný počet XP jako hráči bez premium účtu a někdy i méně (viz. zde); Stormova reakce: „A kurva…“
- Dotaz: „Noční bitvy ve World of Tanks?“ Odpověď: „Hráči World of Tanks mají velmi malé povědomí o tom, co to jsou noční bitvy.“

Pozn. k nočním bitvám (carramba66) – cca před rokem a půl jsme se pokusili o noční bitvu za použití modifikací v rámci tehdy pořádaných historických bitev, jak to dopadlo se můžete podívat v krátkém sestřihu níže.

15. 11. 2014

- střely jsou ve hře brané jako bod, nikoli jako objekt; díky tomu mohou střely projít i dírami, které jsou menší, než je ráže střely
- vývojáři se stále rozhodují co s T-44/85
- je možné, že T-34/85M bude k dispozici ještě před koncem roku
- vývojáři nebudou zveřejňovat, kde jsou rozmístěny moduly v tanku (jako ve War Thunder), nicméně bude v garáži něco jako „Armor inspector“
- možnost poškození ammoracku nebude ze hry odstraněna
- některé kanóny nemají stejnou DMG jako jiné kanóny stejné ráže; WG to opraví co možná nejdříve poté, co bude mít k dispozici historické informace
- jeden z hráčů konstatoval, že některé tanky mají vyšší šanci dostat některé mapy, například Chaffee a Stalingrad; zajímavá odpověď (Yurko2F): „Pro tanky, které jste uvedl jako příklad, to neplatí“. (takže pro jiné to platí? – pozn. carramba66)
- Porscheho těžké tanky mají brané pásy jako silnější pancíř čistě jako kompenzaci jiných charakteristik
- Storm potvrdil, že současný (nový) ramming systém nefunguje správně, bude přepracován a bude odstraněn vliv jednoho jediného bodu, na kterém se tanky dotýkají, dobudoucna se bude počítat nominální hodnota celé strany pancíře tak, jak je zobrazen v garáži
- T-44 v HD? Až to bude, tak to bude.

16. 11. 2014

- Otázka: „Všichni vědí, že v 9.5 přijde nerf dohledů.“ Odpověď (Storm): „Všichni to vědí, jenom já to nevím.“
- zadní pancíř IS-7 a IS-8 je historický (mají správný úhel)
- SerB potvrzuje, že střela ve WoT může projít otvorem menším, než je její ráže. Nicméně pravděpodobnost, že něco takového nastane je kolem 1:100 000, proto s tím WG nic nebude dělat.
- Otázka: „Proč chcete omezit dohledy tříset vozidel ve WoT kvůli pěti scoutům na tieru 8? Jen kvůli příliš vysokému počtu stíhačů a nerfu artilerií. Já místo toho navrhuji omezit týmy na dvanáct hráčů, hardcap na dvě artilerie maximálně a ještě jim snížit počet nábojů na polovinu.“ Odpověď: „Herní vývoj od hráčů nefunguje, protože vy místo opravy potřebných parametrů navrhujete změnit základní herní mechniky poté, co jste nás obvinil z toho, že děláme příliš velké změny. Logika, logika všude kolem.“
- Otázka: „Kdy budou T-44/85 a T-34/85M ve hře?“ Odpověď: „Až budou, tak budou.“
- skládaná optika je aktivní stále, nikoli jen ve chvíli, kdy je vozidlo v pohybu
- Otázka: „Nechte už ‚vylepšování‘ týmových bitev!“ Odpověď: „Je jenom vaše volba, jestli je chcete hrát dál nebo ne. Nikdo vás tady nedrží.“

 Zdroj wot.cz