Odpovědi vývojářů! #62 (28.10. 2014)

Odpovědi vývojářů! #62 (28.10. 2014)

Převzato z wot.cz

13. 10. 2014

- vývojáři potvrdili, že pancíř T-55 bez weakspotu na věži je správný
- T-55A je téměř „přesná kopie elitní T-54″ s tím rozdílem, že na věži není druhá věžička a je drobně odlišná zadní část podvozku
- T-44/85 nebude uvedena do hry jako lehký tank
- KV-5 nepotřebuje buff, statisticky si vede dobře
- Storm komentuje nadávky, že Fury Sherman má slabé dělo – je podle něj jen drobně rozdílná proti standardní M4A3E8, která si vede statisticky dobře
- klávesa ESC nebude použita pro vyskočení z čekání na bitvu, protože i v této fázi otevírá menu
- přepracování šestého smyslu nebude ani v 9.4 ani v 9.5
- Storm potvrzuje, že po předělání šestého smyslu bude mít KV-5 s věčně mrtvým radistou v kopulce problém, vývojáři to nějak pořeší
- Storm si myslí, že šestý smysl pro všechny zvýší dynamiku hry (píčovina – pozn. carramba66)
- Buff deprese čínských kanónů? Vývojáři nic neslibují…
- +/-1 MM nebude
- Otázka: „Mohli byste spustit mód 15 vs. 15, kde by hrály jen tanky stejného tieru?“ Odpověď: „A proč bychom to dělali?“
- není možné vyhladit mikroreliéf map pouze v herní fyzice a ne vizuálně

14. 10. 2014

- podle Storma mají Číňané, Japonci a Francouzi nejnižší prioritu, pokud jde o předělání do HD
- M4A3E8 bude dělané od začátku bez využití současného Fury Shermana, proto přijde nejdříve v 9.6
- o KV-5 se silnějším pancířem radistovy kopulky není WG nic známo
- Panzer V/IV nepůjde na tier 5, jako je na Xboxu
- není v plánu umožnit za kredity znovu kupovat premium tanky, které jste dříve prodali
- změny mikroreliéfu map, jak se o nich mluvilo dříve, je jejich zvrásnění maximálně o půl metru dolů nebo nahoru
- LTTB je dvakrát lehčí než AFK Panther, protože „jeho rozměry“
- T49 nedostane druhý alternativní 90mm kanón
- Havok nezatíží tolik vaši grafickou kartu, spíše procesor
- Rovnocenné týmy na randomu? Hrajte týmové bitvy.
- není v plánu v dohledné době přidávat typy kamuflážních nátěrů
- lagy v „prime time“ jsou podle Storma normální, může za to přetížení linek poskytovatelů připojení
- premium munice bude sledována, ovšem podle Storma je možnost, že by byla změněna její mechanika, menší než 20%
- vývojáři nepozorují potíže, týkající se počtu artilerií v bitvách
- Storm nevidí problém v tom, že na části map se nachází terén, do kterého se nelze dostat (hory, atd.)
- nerf přesnosti, který se blíží, má za cíl omezit vzdálenost, na kterou se bojuje a tím zvýšit roli pancíře ve hře
- jeden až tři perky budou při jejich přepracování odebrány, budou to ty málo využívané
- ještě potrvá, než PzKpfw IV Schmalturm bude přepracovaná do HD
- Storm ví o bugu, kdy pokud střílíte ve sniper módu skrz blízký keř, tento keř někdy poblikává, tento bug bude odstraněn
- Evilly ohledně individuálních misí – Povětšinou nebudou určeny k výuce toho, jak hrát. WG chce odměňovat dobrou hru, ale mise pro tento účel primárně určeny nebudou.
- Evilly potvrzuje, že vývojáři snižují cíleně počet misí za kredity
- WG nemůže hráče nechat vybrat si jakoukoli odměnu za individuální mise, systém ještě není hotov a WG se bojí, že bez omezení by to narušilo herní ekonomiku
- velké mise na Super Pershing nebo IS-6, které byly dříve, se budou opakovat a to bez podmínek typu „splňte tento úkol 27x ze 30 dnů“
- individuální mise přijdou v 9.5, budou odměňovány premium tanky a budou složité
- není v plánu dělat individuální mise těžší pro lepší hráče, něco takového bude, ale jiným způsobem

Nejbližší plány Wargamingu (Evilly):
- individuální mise s unikátními tanky jako odměnou (později budou i unikátní posádky a emblémy na tanky); mise budou vždy těžké
- mise, cílené na skupiny hráčů (začátečníci, lidé, kteří dlouho nehráli, atd.)
- koncept eventů (víkendových slev a bonusů) bude přepracován, rozsáhlé slevy budou odbourány, aby se jim zachovala unikátnost
- uživatelské rozhraní misí bude přepracováno
- přijde něco na způsob tokenů: „Získej token, vyber si misi, kup si premiák, získej token, aktivuj misi, atd.“

Vzdálenější cíle Wargamingu (Evilly):
- projekt nabírání hráčů hráči (psali jsme o tom na WoT.cz dříve, přemluvíte kamaráda, aby nainstaloval WG, budete s ním např. hrát čety, když získá první tier 10, vy dostanete třeba nějaký premiák – pozn. carramba66)
- počet eventů (např. víkendových) se nezmění, jen se změní jejich obsah
- Objekt 260, T-55A a další tanky půjde získat pomocí individuálních misí
- vlastní nápisy na tanky (ve smyslu „napíšu si tam, co chci“) nebudou implementovány

15. 10. 2014

- v nové aktualizaci World of Warplanes je možné si vybrat, jaký hangár chcete mít, neví se, jestli to náhodou nepřijde i do WoT
- distribuce střel uvnitř zaměřovacího kruhu nebude rovnoměrná, šance, že trefíte na okraj, bude stále velmi malá
- podle Storma je Fury Sherman stejný, jako M4A3E8, pokud jde o mobilitu, díky zlepšenému odporu terénu

18. 10. 2014

Storm k balancování typů tanků

Storm postoval dotaz hráčům, co si myslí o balancu typů tanků. Ptá se konkrétně:

- na balanci jednotlivých tříd tanků (lehké, střední, těžké, atd.)
- na balanci jednotlivých tierů a problémy na nich
- na balanci jednotlivých vozidel
- na jednotlivosti systému balancování, např. „příliš vysoký dohled“ nebo „příliš vysoká penetrace“
- na jednotlivosti v herní mechanice, například kamufláže nebo mechanizmus penetrace

Storm upozornil předem, že se nejedná o dotazy na skill MM.

Z následné diskuze (info od Storma):
- 25% náhodný faktor DMG a penetrace nepoužívá rovnoměrnou distribuci v rámci mezí (je tedy vyšší šance, že trefíte za průměr, než že trefíte za minimum nebo maximum)
- existuje myšlenka na nerf dohledu všech tanků vyjma lehkých
- nepůjde o velkou úpravu spottingu, jen o úpravu jeho malé části
- pravidlo, kdy oba týmy mají zhruba stejný počet skautů nebude zrušeno
- pokud by všechny premium tanky dostaly omezený MM, bylo by to i s jejich nerfem, protože některé by byly moc OP
- +/-2 MM nebude všeobecně měněn
- model M41 Bulldog bude upraven v 9.4
- Storm si myslí, že většina map je všeobecně dobře vybalancovaná (vyjma drobných úletů)
- Storm k žádosti o buff DPM artilerií: „Pokud by artilerie měly stejnou DPM jako ostatní tanky, dominovaly by a to už jsme tu jednou měli.“

 

 

18. 10. 2014

- Storm nyní řeší problém mizejících střel v testu 9.4 (střely už zase létají skrz tanky)
- Strom potvrdil, že v 9.4 nebudou žádné HD tanky

Není ještě jisté, zda mapa Stalingrad bude už v 9.4, možná se objeví v druhé části testu.

19. 10. 2014

- Stalingrad přijde „brzy“, bude již v dalším kole testu aktualizace 9.4
- model kanónu IS-7 je stále v SD (nikoli v HD)
- vývojáři nyní shromažďují statistiky pro zavedení bonusů za „tanking“ (odrážení střel pomocí věže – pozn. carramba66)
- Storm ví o bugu, ve kterém v 9.4 střely proletují modely tanků bez udělení poškození, celou věc nechá prověřit
- feedback na nové zvuky kanónů je rozporuplný, část lidí si je oblíbila, části se nelíbí
- na to, kdy bude tank přepracován do HD nemá vliv, zda byl reálně vyráběn nebo nikoli
- ve verzi 9.6 nebo 9.7 přejde WoT na novou verzi engine BigWorld, podle Storma by to mělo znamenat menší zvýšení výkonu hry (FPS)
- Storm potvrdil, že až bude M4A3E8 přepracovávána do HD, dostane stejný pancíř, jako má nyní „Fury Sherman“
- dělostřelectvo nedostane buff
- Nemáte čas spravovat vaše klanové opevnění ve stejnojmenném módu? Pak nejste ta správná cílová skupina.
- podle Storma jsou zvuky vysokokaliberních kanónů v 9.4 realistické a historické

Přetrénování posádky z M24 Chaffee Sport

Podpora WG EU (Jorge Castro) potvrdila, že na evropském serveru bude posádka M24 Chaffee Sport, která vám zůstala po závodech tanků, automaticky přetrénována na M24 Chaffee při vydání aktualizace 9.4.

20. 10. 2014

- jeden z hráčů poukázal na to, že zvuky vysokokaliberních kanónů v 9.4 zní jako kombinace tří různých zvuků; Storm potvrdil, že to tak je s tím, že je to trik, který okoukali od filmařů
- Storm neví přesně, ale je možné, že vývojáři experimentují s přechodem WoT na nový zvukový systém WWISE
- IS-7 nedostane buff; „HD IS-7 se stane silnější, než ta stará“
- buff penetrace IS-6 není v plánu
- slavná Stalingradská fontána s hrajícími si dětmi (viz. fotka níže) nebude na mapě Stalingrad, protože bitvy budou probíhat v jiné části města (zde bych upozornil, že loni na podzim byla přesná kopie fontány přesunuta před Volgogradské nádraží, které ve hře bude – pozn. carramba66)

56458.jpg
- vývojáři stále pracují na XP bonusech za „tanking“ (odrážení střel věží)
- T-34-3 nedostane větší buff než je ten, co má v testu 9.4
- vzpomínáte na dívku, která byla na videu z veletrhu Igromir jako host? jeden z ruských hráčů zjistil, že hrála v pornu
- mapa Stalingrad bude ve hře nejdříve bez Havoku
- +/-1 MM nebude zaveden

 

22. 10. 2014

- přetrénování posádky z M24 Chaffee Sport na standardní M24 bude provedeno s aktualizací 9.4 a to zdarma
- Storm by rád prosadil 20-25% nerf kamufláže, kterou poskytují stromy a keře (hmmm, zajímavé, velmi zajímavé – pozn. carramba66)
- bude zveřejněno video o tom, jak se natáčely nové zvuky
- Storm potvrdil, že zvuky kanónu v 9.4 jsou ty samé, které byly už na testu 9.1, vyjma vysokých ráží; stejně tak byly použity některé již dříve použité filtry
- vývojáři právě pracují na druhé fázi testu aktualizace 9.4
- vývojáři pracují na implementaci anket a hlasování přímo ve hře (nenápadné, ale poměrně zásadní, od doby, co používám speciální WoT software na iPhone od nezávislého vývojáře, kde mohou všichni uživatelé hlasovat o kvalitě tanků, dobře vidím, které tanky mají lidé rádi, že milují T-54 a třeba nenávidí novou KV-85; pokud to bude přímo ve WoT, nováčci budou mít snadnější pozici při výběru tanků – pozn. carramba66)
- nové HD tanky budou, ehm … až budou
- vývojáři potvrdili (v rozporu s tím, co nám nedávno tvrdil Storm – pozn. carramba66), že feedback na nové zvuky je převázně negativní; nevědí ale, jestli to není kvůli tomu, že ti, kterým se líbí, jsou zticha, zatímco ti, kterým se nelíbí, nadávají na fórech
- od nynějška bude každá fáze testů nových aktualizací stahována nikoli jako patch pomocí WoT klienta, ale jako naprosto separátní instalace (cca 7,7 GB); důvod – spousta hráčů neuměla pořádně aktualizovat testovací verzi hry
- Havok ještě letos? Je to možné …

A nakonec srandovní perlička z vývoje World of Warships: Na jedné z map byl vymodelován kousek země s domy, které nelze zničit. Všechno bylo v pořádku, jen bylo vývojářům divné, že vždy, když se tento kus země objeví v zorném poli hráče, výrazně poklesnou FPS. Spustilo se velké prověřování a na jeho konci bylo zjištění, že v jednom z těch domů vymodeloval grafik 3D vanu a také plastovou 3D kachničku, která v ní plavala. Což by bylo srandovní, kdyby ovšem ta kachnička neměla milion polygonů. :)

23. 10. 2014

- SerB potvrdil, že současná VK4502B bude vyměněna za prototyp Mause a stane se buďto premium tankem, nebo alternativním podvozkem VK4502A
- SerB konstatuje, že problém s módem Historické bitvy byl ten, že bylo málo lidí pro oba týmy zároveň (gratuluju ke zjištění - pozn. carramba66); teď se pracuje na historických bitvách, které budou plně PvE, tedy jistý způsob singleplayeru, kdy ve druhém týmu budou boti
- nejsou v plánu historické bitvy opět v módu PvP – hráči proti hráčům
- mluvilo se o tom, že bude možný reset statistik na účtu a to za goldy, jde o fámy
- statistiky Fury Shermana jsou horší, než budou statistiky HD M4A3E8
- Co bude s FV4202? „Uděláme, co bude nezbytné.“
- Fury je těžší než standardní Sherman, protože má těžší vybavení
- vývojáři nebudou nadále podporovat standardní render, spíše mají v plánu optimalizovat pokročilý render tak moc, až úplně nahradí původní verzi
- není pravda, že vývojáři nerfují tanky na základě přání komunity
- Storm tvrdí, že přesvědčení, které je poslední dobou rozšiřováno o tom, že hra je záměrně zjednodušena pro začátečníky, není pravdivé
- není v plánu cokoli dělat s KV-13, T-43 a A-20, které by údajně měly doplácet na změny ve hře
- SU-85B si vede statisticky dobře
- lehké tanky dostanou buff (zřejmě dříve zmiňovaný všeobecný buff dohledu - pozn. carramba66)
- podle Storma potřebuje T67 (bývalá T49) nerf (souhlasím, právě to hraju a je to na pětce v rukou dobrého hráče opravdu OP – pozn. carramba66)
- až se změní způsob vykreslování z čtverce na kruh, bude maximální vzdálenost vykreslení 565m
- současná maximální vzdálenost spotu (445m) nebude zvýšena
- vývojáři berou na vědomí, že plánované snížení camo bonusu keřů (wow, takže už je těch 20-25% dolů potvrzených – pozn. carramba66) negativně ovlivní možnosti pasivního scoutingu

24. 10. 2014

- jeden z hráčů Stormovi vyčítal, že úloha pancíře ve hře je stále nižší díky moderním dělům, která WG do hry implementuj; Storm na to odpověděl, že nejde o modernost těch děl, ale čistě jen o číslo penetrace; jestli se penetrace nějak hromadně změní teď nelze říci, nicméně očekává brzy nějakou statistiku, na jejíž základě si vytvoří analýzu
- podle Storma na nové Murovance máte mnohem více volnosti, on sám ji hraje často
- hráč vyzval vývojáře, aby zvážili buff Mause, protože prý měl historicky 265mm předního pancíře; SerB mu odpověděl, že je to neznalost hráče
- SerB potvrdil, že situace, kdy pokud máte na nabíječi perk Intuice, se vám aktivuje ve chvíli, kdy jste přebíjel během odpočtu před bitvou, je správná
- aktualizace 9.5 přijde kolem Nového roku
- Storm si nemyslí, že 9.4 je patch jen tak aby se neřeklo; „Je v něm nová mapa, premiáky, testované k vydání kolem nového roku, grafické optimalizace a nová verze Strongholdu – spousta věcí, která se nedá odložit“
- je možné, že v 9.5 budou motory a převodovky rozděleny u dalších tanků
- v druhé itineraci testu 9.4 je zvýšená šance, že v bitvě dostanete mapu Stalingrad
- Panther 88mm nebude podle Storma mít omezený MM, nicméně může se to ještě změnit
- vývojáři právě pracují na vybalancování tanků pro aktualizaci 9.5, prý je jich hodně
- vývojáři se zabývají tím, co s radistou v KV-5, až bude přepracována mechanika skillu šestý smysl
- v 9.5 nebudou žádné přepracované HD tanky, jen nové (Firefly linie, premiáky a speciální tanky)
- Firefly linie bude mít svou desítku (podle Silentstalkera to bude FV4005 Stage 2, brutální TD s dalším 183mm kanónem – pozn. carramba66)
- nějaký čas zpátky prý vývoj pracoval na implementaci Dopplerova jevu pro svist střel, Storm neví, co se s tím stalo dál (jde o změnu vnímání zvuku podle vzdálenosti, jako když kolem vás jede houkající sanitka, když se blíží, tak se její zvuk mění, když se vzdaluje, tak také, zde by to bylo u střel - pozn. carramba66)
- Storm potvrzuje, že 1mm pancíř u M56 Scorpion, připravovaného amerického premium TD, je správný, bude proto trpět na ramming
- je možné, že Havok bude ještě před Novým rokem
- podle Storma se ve druhé itineraci testu 9.4 ohledně zvuků změnilo následující – výstřel zní teď více kovově, zvuk odrazu střely od věže je nyní hlubší, byly vylepšeny úrovně hlasitosti a velké ráže zní hlasitěji
- Storm potvrdil, že šestý smysl u radisty bude nikoli skill nebo perk, ale prostě schopnost, která bude automaticky a u všech radistů

25. 10. 2014

- mód Konfrontace se vrátí, až bude vybalancován
- procent na vítězství podle XVM jsou podle Evillyho sebeklam, protože i 45-46% WR hráč umí rozhodnout bitvu
- troll čety budou řešeny
- vývojáři plánují, že byste dostávali upozornění vždy, když vás někdo nareportuje, tento systém je však navázán na implementaci nového chatu, který ještě není; nový chat bude společný pro všechny tři hry, je hotová serverová část a část, týkající se WoT
- Storm tvrdí, že hrát historické bitvy hráč vs. hráč se zcela historickým pohybem tanků by moc lidí nebavilo
- nové neprémiové tanky budou příští rok
- vylepšený tutoriál a zobrazování pancíře v garáži bude také příští rok
- v budoucnu budou mít týmové bitvy mód pro tier 10
- podle Storma má série Battlefield jinou cílovou skupinu, než WoT
- Evilly prohlásil, že největším problémem garážových bitev jsou lidi, co odejdou dříve z bitvy, pokud by byl odchod zakázán, hráči by místo odchodu z bitvy podkopávaly snahy vlastního týmu; je proto možné, že postihy budou tvrdší než jsou teď
- Storm potvrdil, že FV4005 Stage 2 bude tier 10 TD
- možnost překotit tanky na střechu přijde s novou pohybovou fyzikou
- pro Wargaming je velmi důležitým parametrem velikost hry, proto i se zvuky jsou takové problémy, protože kvalitní zvuky jsou velké
- plánuje se přechod WoT na novou verzi engine BigWorld
- IS-7 model nebude opraven v 9.4

26. 10. 2014

- odměna v podobě extra kreditů pro tři nejlepší hráče v bitvě nebude implementována (hoši děkujem – pozn. carramba66)
- Chi-Ri mělo několik variant podvozku, je možné, že jeden z těžších s kanónem 88mm bude použit v japonském stromu těžkých tanků
- kořistní čínské Chi-Ha neměly žádné zvláštní čínské označení
- SerB se účastní alfatestování World of Warships, ale tajně
- Otázka: „Proč když vypnu v bitvě UI (klávesa „V“), FPS se zvednou tak moc?“ Odpověď: „Pravděpodobně proto, že vaše grafická karta neumí dobře pracovat se Scaleform, engine, založeném na flashi, široce používaném k tvoření UI. “
- Storm řekl, že STA-2 je horší, než STA-1, ovšem nic lepšího nenašli
- Evilly prohlásil, že v 9.5 nebo 9.6 bude výdělečnost premium vozidel znovu zvýšena
- je možné, že systém postihů za opuštění bitvy bude časem pamatovat na pády hry
- podle Storma bude rozdíl mezi FV215b (183)  a FV4005 Stage 2 bude: “Jeden je pomalý a pancéřovaný, druhý je poměrně rychlý, ale bez pancíře.“
- Storma samotného unavuje, že pořád od grafiků slyší „nemáme pro vás v tomhle patchi žádné HD modely“, ale nemůže s tím nic udělat
- test 9.4 bude mít ještě třetí itineraci
- Storm potvrdil, že situace, když s nVidia GTX 550Ti zapnete stíny a FPS vám spadnou o 20, je normální

27. 10. 2014

- Otázka: „Nikdo nepotřebuje FV4005, když sejme všechno na ránu.“ Odpověď: „Jak hrozné.“
- v 9.5 zřejmě s uvedením FV4005 dojde k rebalancu FV215b (183); podle zákulisních informací bude pomalejší a lépe pancéřovaný
- ještě není jisté, jestli bude mít FV4005 věž plně otočnou na celých 360°
- právě teď je rozpracováno cca 150 HD modelů pro tanky
- stejně tak se pracuje na HD mapách