Otázky a odpovědi s vývojáři
Budou do klienta přidány informace o průchodnosti terénem a stabilizaci?
– To neumíme říct jistě. Stále probíráme, jaké dodatečné parametry by měly být v charakteristice zobrazeny.
Proč přesně došlo k snížení poškození za minutu u vozidla STA-2?
– Došlo k němu kvůli vylepšení jeho ostatních charakteristik.
Kdy můžeme čekat vyvážení rychlosti střelby nejlepších děl britského tanku Valentine?
– Žádné speciální vyvážení děl tanku Valentine neplánujeme.
Bude WG resetovat schopnosti a specializace posádky vozidla WT auf E 100 na jeho náhradě, tedy Grille 15?
– Ne, specializace posádky po nahrazení vozidla WT E 100 vozidlem Grille 15 resetovat nebudeme.
Vrátí se vylepšená věž vozidla Caernarvon místo té, která byla vymyšlena na základě prototypu?
– Ano, ke změně věže dojde. Pravděpodobně koncem tohoto roku, nebo začátkem příštího.
Plánujete přidat k tanku Challenger 20librové dělo?
– Ne, neplánujeme.
WZ-120 má dvě nejlepší děla: 100 mm a 122 mm. Plánujete přidat to 100mm také tanku 121?
– Ne, neplánujeme.
Dynamické čety s rozdílem třech nebo více úrovní – budou také penalizovány?
– U dynamických čet nebude žádná penalizace nebo bonus (v bitvě, ve které byla četa vytvořena). Ale v další bitvě této čety budou pravidla a penalizace platit jako pro jakoukoliv jinou četu.
Kdy a jak bude vyváženo dělostřelectvo?
– Vyvážení dělostřelectva proběhne společně s globálním vyvážením ostatních tanků. Detaily o termínech těchto změn budou brzy zveřejněny.
Přepracujete dostupné mapy (zejména koridorové mapy)?
– Některé mapy předělávat chceme, ale stále vedeme diskuze, jak to provést co nejlépe.
Podnikají se nějaké kroky (na vývojářské úrovni) proti „cheatovacím“ modům?
– Ano, podnikají. V budoucnosti se budeme na cheaty soustředit daleko více. Bližší informace zatím nemůžeme poskytnout, abychom to tvůrcům těchto modů neusnadňovali. Mody budeme nadále velmi podporovat, ale aktivně budeme potírat mody, které mají na hraní negativní vliv.
Nějaké plány na zavedení vylepšené tvorby bitev na základě schopností? (například +1/-1 místo +2/-2)
– Nic takového v současnosti neplánujeme.
Kdy a jak dojde ke změně či odstranění prémiové munice?
– V současné době prémiovou munici neplánujeme odstraňovat. Během velkého vyvážení hry však možná dojde k určitým změnám parametrů a mechanik.
Bude se 25% RNG nějak měnit?
– Žádné změny se momentálně neplánují.
Plánují se lepší výukové mise?
– Ano. Máme jisté plány, jak vylepšit výukové mise pro nováčky.
Nové zvuky děl nízké ráže mohou být realistické, ale nezní příliš dobře a jsou nudné. Budete jejich zvuk opět měnit nebo budou k dispozici staré zvuky jako alternativa?
– Na stávajících zvucích budeme pracovat. Do hry ale nemáme v úmyslu dávat staré zvuky.
Ve verzi 9.15 vyvažujete 16 prémiových vozidel. Jak jste vybrali tanky k vyvážení a jak jste určili, které změny je potřeba provést?
– Vše jsme vyčetli ze statistik, které k těmto vozidlům máme. Co přesně a jak se bude u konkrétních vozidel měnit se rovněž opírá o statistiky a expertní názor našeho týmu pro vyvažování vozidel.
Kdy bude tanky možno více přizpůsobit? Řeč je o dalším maskování, více možností emblémů a nápisů (umístění, barvy, typ písma) atd.?
– V tomto směru zatím nemáme co nového říct. Ale myslíme na to.
Proč nemáme ve hře výběr tanků a filtry podobné těm ve WOWS?
– Podívejte se prosím na bližší informace o verzi 9.15, již tam filtry implementujeme. Seznamů výběru tanků se plánuje a vyřešíme ho o něco později.
Mapy jsou žhavým tématem. Umožníte hráčům volit mapu, kterou hrát, než bitva začne?
– Toto momentálně neplánujeme. Názoru hráčů na mapy si však vážíme a prověříme veškeré možnosti.
Victor Kislyi se zmiňoval o změně systému schopností. Bude to změna s příklonem ke konzolovější verzi tanků?
– O konkrétní podobě změn systému schopností ještě nepadlo konečné rozhodnutí.
Když byla před rokem vydána kampaň s osobními misemi, proslýchalo se, že přibude nová kampaň každých 6 měsíců. Změnilo se v tomto ohledu něco? Můžete nám dát přibližný odhad další kampaně?
– To byly opravdu jen zvěsti. Můžeme říct jen to, že nová sezóna osobních misí se plánuje, ale na konkrétní odhady je ještě moc brzy.
Líbí se mi získávat medaile, ale vlastně za ně ani nic nezískám. Mohli byste s medailemi spojit nějaké odměny?
– Toto momentálně neplánujeme.
Odstraňujete více map, než jich přidáváte. Proč komunitě neumožníte vytvářet nové mapy? Jen se podívejte na Team Fortress a režim Forge v Halo. Komunita dokáže vymyslet skvělé věci a obohatit výběr map pro každého.
– Když jsme odebrali mapy, které měla komunita nejméně v oblibě, rovněž jsme udělali pár změn, které hráčům daly přístup k většímu výběru map, a to zejména na středních úrovních. Momentálně vyvíjíme nové mapy a rádi o nich pohovoříme více, jakmile budou připraveny k vydání. Naše nástroje pro tvorbu map bohužel neumožňují vyvíjet mapy mimo naše studia.
Budou větší mapy zváženy nebo testovány?
– Je to možné.
Vydali jste mnoho herních režimů, které jste vzápětí zrušili (Historické bitvy, Běsnění, Konfrontace). Bude to s budoucími herními režimy jiné?
– Teď se soustředíme na zdokonalení a opravy obsahu, který už ve hře je.
Ve WoWS může být vycvičen libovolný prémiový kapitán na libovolné prémiové lodi za předpokladu, že se jedná o ten stejný národ. Bude ve WoT to samé? Například posádka těžkého tanku v prémiovém středním tanku bez postihu.
– Ne, to momentálně neplánujeme.
Byl Havoc zrušen?
– Práci na enginu jsme nezastavili, jen momentálně nemáme co nového oznamovat.
Oznámili jste ukončení režimu Běsnění. To znamená, že přijdeme o šanci získat střední tank T-22. Bude nějaké řešení nebo možnost, jak tento tank přesto získat?
– Bohužel momentálně nikoliv. Žádný jiný způsob, jak tank získat, zatím neplánujeme. Než o tanku T-22 padnou jakákoliv rozhodnutí, naší hlavní prioritou je zjistit, jak si ve hře po vyvážení povede.
O tanku M47 Patton byla poslední informace zmíněna v otázkách a odpovědích vývojářů 27. června minulého roku. Nějaké nové zprávy?
– O tomto vozidle zatím nemáme žádné bližší informace.
Je možno upravit tvorbu bitev tanků II. až IV. úrovně tak, aby byla formátu +/- 1 úroveň? Protože je opravdu obtížné užít si hru, když se jako začátečník dostanete do bitvy s úrovní +2.
– Momentálně nejsou v náhodných bitvách žádné plány zavádět u jakýchkoliv bitevních úrovní tvorbu bitev +/-1.
Co říkáte na české tanky s automatickými nabijáky? Myslíme si, že jsou moc silné. Měly by být oslabeny, aby se dostaly do rovnováhy s ostatními tanky.
– Momentálně analyzujeme statistiky. Pokud se ukáže, že je potřeba je oslabit, oslabíme je.
Nedávno bylo do základního klienta zahrnuto mnoho funkcí XVM minimapy. Co se plánuje dál? Plánujete zahrnout i další mody třetích stran?
– Naše modařská komunita v průběhu let vyvinula spoustu skvělých modů. A ano, i nadále plánujeme integrovat některé funkce těch nejoblíbenějších modů do hry coby oficiální součást základního klienta.
Podtitulem verze 10.0 byl Rubicon. Teď ale došlo k odložení. Jak dlouho máte v plánu provozovat verzi 9.x?
– To je těžké říct. Rozhodli jsme se nehonit vzletně znějící názvy a prostě se soustředit na vydávání kvalitních aktualizací.
Zábavný režim na apríla se nám opravdu líbil. Zklamala ale jedna věc, a sice to, že všechny ty vtipné herní režimy od Wargamingu měly jen omezené trvání. Občas bychom si rádi zahráli zrovna takový režim, abychom se prostě odreagovali u něčeho jiného. Co takhle tyhle vtipné režimy přidat do hry? A ještě jedna otázka. Bylo by super, kdyby tyhle režimy byly podporovány ve výcvikovém režimu. Co vy na to?
– Zatím žádné takové plány nemáme, ale jsme opravdu rádi, že si hráči aprílové herní režimy užívají.