Odpovědi vývojářů! #59 28.9. 2014
Odpovědi vývojářů! #59 28.9. 2014
18. 9. 2014
- Ruinberg v plameňoch bude úplne odstránený. Bude nahradený zimnou verziou Ruinbergu.
- vývojári stále robia na väčších mapách
- nová pohybová fyzika nepríde v 9.4, ale neskôr
- Storm uvádza, že je potrebné nájsť kompromis v počte kríkov na mapách. Veľmi málo je zle, ale niekedy je zas príliš veľa „stielajúcich kríkov“.
- raz dávno tu bola mapa “Savannah” (Savana). Vývojári sa rozhodli ju neimplementovať, pretože na nej dominovalo delostrelectvo a nebolo sa kde skryť.
- Chaffee Preteky budú dočasné, presne tak ako futbal alebo Karl módy. Bude za ne medajla a Chaffee Sport dostanete zadarmo.
- Storm uvádza, že niektoré nové reporty o strate FPS neboli dokázané na počítačoch s rovnakými konfiguráciami.
Otázky a odpovědi se zaměstnanci WG EU
- ricochets v 9.3 “Může nastat na prvním tanku, pokud nastane i na druhém, střela končí svou dráhu. “
- další CW kampaň bude ještě letos (tier 10)
- po spuštění Stronghold módu klesla popularita týmových bitev
- nové lehké linie byly plánované dlouho
- k tomu, co bude dál: „Máme jasné plány na další postup, ale není lehké přiřadit k nim pevná data. Odhadovat na příliš dlouho dopředu je riskantní. Obsah se může do té doby změnit a to změní plány.“
- holandština zatím nebude zavedena jako podporovaná řeč
- první části havoku by mohly přijít v 9.4
- Chaffee Sport bude moci cvičit posádky stejně jako T-62A Sport ve fotbalovém módu
- „Podporu více kanónů na jednom tanku zatím neplánujeme.“
- „Stále přemýšlíme o romaingu, ještě nemáme rozhodnuté některé věci.“
- tank Sentinel se ve hře hned tak neobjeví
- ST-II není plánováno, bylo by moc OP (ST-I se dvěma děly)
- nejsou plány na vydání linie se Sturmtigerem, důvodem je balanc
- existují plány na úpravu všech lehkých tanků jako třídy
- uvažuje se o přidání nových kamufláží, neví se zatím kdy
- pro Stronghold se plánuje jakýsi skill MM: „S rozšiřováním Stronghold módu uvažujeme o možnosti klanům vybrat jen nepřátele stejného skillu.“
- reward tanky z klanovek (M60, atd.) nebudou prodávány (možná budou v misích)
- nejsou plány na návrrat Dragon Ridge
- uvažuje se o oddělení statistik z rot a CW
- buff T-34-2, AMX M4 1945 a 113 nebo nerf SU-85B v nejbližších aktualizacích nebudou
- 9.4 přinese mnoho HD modelů
- 9.3 nebude tento týden
- žádné nové informace o minách/vzdušném průzkumu/boty ovládaných věžích v módu Stronghold
- neblíží se žádné mise, kde by byly velké odměny v kreditech
Jurij Pašolok odpovídal
- prohození FV4202 za jiný stroj se zřejmě letos nestihne, vývojáři totiž musejí osobně do Bovingtonu (britské tankové muzeum), kde musí ve 3D naskenovat věž Action X, do té doby není možné vytvořit model
- VK4502 Ausf.B by se po nahrazení prototypem Mause mohlo stát tier 7-8 premium tankem se svým historickým kanónem, pancířem a pohyblivostí (v projektu měl mít 88mm L/71 kanón a 80-100mm pancíř – pozn. Silentstalker)
- švédské tanky budou součástí EU stromu
- tier 1 v EU stromu bude Fiat 3000B s 47mm pancířem, tier 2-3 kanónem a špatnou pohyblivostí
- italská větev EU stromu bude mít na vysokých tierech klony M47 Patton a Leopard 1
- polský tank „Czolg Pancernik“, který existoval jen v nákresu Stanislawa Lema, se skutečně stane tier 10 polským tankem; je sice dost špatný, ale Slava Makarov (jeden z vedoucích producentů) návrhu tohoto tanku do hry neřekl „ne“
22. 9. 2014
Zhruba někdy do středy Storm plánuje velký stream, který odkryje plány do budoucna. Samozřejmě to bude v ruštině, ale FTR přinese překlad do angličtiny a my do češtiny. Možná se dočkáme zajímavých informací o Havoku, premium munici, atd. Během streamu by Storm měl také samozřejmě hrát na ruském serveru, škoda že ne na evropském přes roaming.
- neplánuje se spojit účty se zlatem a premium účtem ve WoT a WoT Blitz
- T110E5 nejspíš nebude nerfnutá
- Otázka: „Co bude ve WoT 2?“ Odpověď: „Co je to WoT 2? :)“
- při výbuchu munice nejsou nevystřílené náboje „spotřebované“, takže je nemusíte kupovat znovu
- je možné, že brzy přijdou nové premium tanky (tak to víme, dokonce víme jaké – pozn. carramba66)
- je možné, že mapy, které byly odstraněny ze hry (Port, Dragon Ridge) se vrátí přepracované
- ve WoT nebode žádný „zombie mód“, tato informace byla vydána 1. dubna jako aprílový žert
- viditelné posádky v tancích nebudou
- M6A2E1 dostane buff, z matchmakingu jí zmizí tier 10
- čety o více hráčích nejsou v plánu
- postihy za AFK a předčasný odchod z bitvy v 9.3 budou implementovány, co bylo odloženo byly postihy za sebezničení, tato funkcionalita se musí předělat
- budou nové premiové 8. tiery
- v módu Stronghold přibyde „spousta nových a zajímavých věcí“
- XP bonus za absorbování DMG v 9.3 nebude, bude přepracován a přijde později
- Otázka: „Jaká je budoucnost módu 7/68? Co třeba týmové bitvy pro tier 10?“ Odpověď: „7/52″ (což znamená, že budou bitvy pro sedm tanků se součtem tierů 52 – pozn. carramba66)
- podle Storma je mod, který vám vypisuje na minimapu názvy tanků, velmi zatěžující pro systém
- velmi slabým počítačům může XVM způsobit propady FPS až o 30%
- přibližně polovina hráčů WoT má „velmi slabé počítače“ (toto je jistě ovlivněno statistikou z Ruska, kde se údajně hraje na hrozných křápech – pozn. carramba66)
23. 9. 2014
- Otázka: „Proč má LTTB špatnou depresi?“ Odpověď: „Protože ji měla i v reálu.“
- když se balancují stroje, DPM je počítána násobkem rychlosti střelby a alfa DMG s tím, že kanóny s velkou alfou jsou počítány zvlášť. Každopádně DPM je balanční parametr.
- je „možné“, že mód Roty bude zrušen
- T-54 je lepší než tier 8 střední tanky? Nezapomínejte na to, že má scout MM.
- procenta HP, která ztratíš při hoření, než použiješ hasičák, jsou u každého tanku jiná, záleží na národu daného tanku, třídě a individuálních charakteristikách.
- realistický pohyb pásů, jak bude v 9.3 bude fungovat i když si nestáhnete HD modely
- v 9.3 se občas špatně zobrazují loga klanů, je to známý bug
- T-34-3 nebude buffována výrazně (Storm)
- zvláštní klient bez HD tanků? Nebude, zapněte nízkou kvalitu grafiky.
- zvláštní modely tanků s nízkou kvalitou nebudou vytvořeny, vývojáři v tom nespatřují žádné výhody
- rozdělení motoru a převodovky pro ostatní vozidla přijde v některém z následujících patchů
- posádka z KV-1S bude při přechodu na 9.3 automaticky přetrénována na KV-85, samozřejmě vyjma radisty
Rozhovor se šéfem Wargamingu
Výběr toho zajímavého:
- Wargaming existuje 16 let
- po světě je nainstalováno cca 90 milionů kopií WoT
- celkové instalace her Wargamingu dělají přes 100 milionů, když se započítá World of Warplanes a WoT: Blitz
- Wargaming má po světě 16 kanceláří: Singapur, Sydney, Tokio, východní Evropa, Bělorusko, Rusko, Ukrajina, atd.
- Wargaming investuje i v USA, má kanceláře v San Franciscu, Chicagu, Seattlu a Austinu (hlavní město Texasu)
- rekord online hráčů padl v únoru 2014 – 1,1 milionu na RU serveru, to jsou 2% mužské populace v Rusku
- za posledních šest let se počet zaměstnanců Wargamingu rozrostl z 60 – 80 na 3 500
Část rozhovoru, která se týká World of Warplanes je také zajímavá. Velký Boss Viktor Kislyj přiznává, že se jim s WoWp moc nevede.
„Zjistili jsme, že i když se vám jeden produkt povede, hodně povede, neznamená to automaticky, že se povede i další. Mluvím o World of Warplanes. Někde jsme udělali chybu, v současné době analyzujeme kde, co jsme udělali špatně, co správně, co na to hráči. V horizontu několika měsíců přijdeme s novými úpravami, které hru změní od základů a které opraví nebo vylepší to špatné. Dobrá zpráva je, že jsme neustrnuli, jsme schopni identifikovat chyby a máme chuť je změnit.“ (strašná snůška korporátní mluvy – pozn. carramba66)
Evropský strom přijde v roce 2015!
Jeden z provozovatelů blogu o WoT, Polák Dom1n, se optal několika WG EU producentů, co se bude dít dál.
- v 9.3 nebudete postiženi, když poškodíte přátelský tank odrazem střely od nepřátelského
- když vaše odražená střela dá DMG, bude se vám to normálně počítat do udělené DMG
- střely se nebudou odrážet od zdí domů
- nové lehké tanky 8. tieru mají přes 40 tisíc polygonů
- voda neposkytuje camo bonus
- střela na tank, který je ve vodě, neztrácí nárazem na vodu penetraci
- je v plánu další rebalanc lehkých tanků; úprava Chaffee a nové LT 8. tieru jsou první vlaštovkou
- japonské kanóny nedostanou nerf deprese
- tanky jsou rebalancovány podle několika parametrů, včetně winrate; rebalancovány většinou nejsou tank po tanku, ale po skupinách, např. podle tieru
- Strongold mód je mnohem populárnější, než CW
- nová pohybová fyzika bude vydána, až projde interním testováním, WG nechce nic uspěchat; přijdou nové funkcionality – okamžité zablokování pásů, převracení tanků na střechu, driftování
- 9.3 přináší další porci optimalizace tak, aby se WG dalo hrát i na slabších strojích
- vývojáři pracují na rozdělení SD/HD obsahu, který umožní hráčům vybrat si, jaký typ hry chtějí stáhnout (zda s HD texturami nebo bez nich)
- animace stromů nemůže být v nastavení vypnuta, protože její dopad na FPS je takřka nulový
- že některé americké stroje mají pojezdová kola pokrytá pryží, to je historicky přesné
- nejsou plány dělat cokoli s neaktivními účty na dobrých jménech („Superman“)
- realistický pohyb pásů nemá na mechaniku hry žádný vliv, jde jen o vizuální úpravu
- systém postihů za sebezničení/utopení bude přepracován a v 9.3 se neobjeví
- Ferdinand má stejnou barvu, jako ostatní německé tanky (rozdíl může dělat jeho nasvětlení)
- těžké tanky si statisticky vedou dobře, XP bonusy za absorbování DMG jejich výkony ještě zvedne
- tankům, které mají otevřenou věž, věž neodlétne při výbuchu munice, protože exploze směřuje věží ven a nemá tolik síly, aby ji utrhla i bez nárazu na střechu
- největší EU komunity jsou německá a polská
- Otázka: „Jsou nějaké plány, jak zlomit dominanci silných klanů v CW?“ Odpověď: „Stronghold vám umožní vybrat si soupeře stejného skillu.“
- WG plánuje přidat obsah pro hráče, kteří už hru dohráli (nějaké spešl tanky za vyzkoumání všeho? – pozn. carramba66)
- nejpopulárnější desítka je IS-7 (protože ruský server – pozn. carramba66)
- WG se při stanovování parametrů tanků drží nejvíce tloušťky pancíře, pokud jde o historismus
- jaký je přesný vliv odporu terénu na pohyblivost tanků zůstane utajeno
- Sturmtiger byl zrušen protože jeho kanón s gigantickou alfa DMG
- „národní bitvy“ se vrátí, až budou opraveny
- „historické bitvy“ a „národní bitvy“ byly staženy k přepracování kvůli jejich malé popularitě
- není v plánu uvést MTLS nebo BT-SV na evropský server (BT-SV už tam je, jen není ke koupi – pozn. carramba66)
- skutečná podpora více jader přijde, až bude implementován Havok
- EU strom je plánován na rok 2015
- buff T-34-3 přijde brzy
- vývojáři možná do hry časem vrátí fotbalový mód a 8-bit mód (Karl Gerät)
- dělostřelectvo ze hry nebude odstraněno
- je možné, že Havok přijde v 9.4 (blbost, o článek níž Storm tvrdí opak – pozn. carramba66)
- není v plánu odstranit hardcap dělostřelectva (5 artilerií na tým max)
- je možné, že budou větší mapy (1500×1500), ale ne v roce 2014
- není v plánu implementovat singleplayer (to je škoda, to bych si docela zahrál – pozn. carramba66)
- T-50-2 nebude vrácena do hry
- nová pohybová fyzika bude dostatečně realistická na to, aby bitvy zůstaly dynamické a zábavné
Co je nového v aktualizaci 9.3?
Vytaženo z diskuze se Stormem na ruském fóru:
- některé módy s 9.3 fungují, jiné ne
- zvuky jsou slyšet mnohem méně, pokud se díváte zevnitř tanku, podle Storma daň za realismus
- XP za absorbování DMG nepřijde po 9.3 ve speciálním micropatchi, bude někdy později, až bude mít WG dostatek dat
- Storm odpovídá k novým medailím, které jsou snadné na získání: „Jako noob je miluju :)“
- jedna z věží T-54 má špatně zobrazovat hmotnost, je to bud, bude řešeno
- podle Storma byla ve 9.3 implenetována řada optimalizací, některým hráčům vzrostou FPS
- vývojáři připravili rozdílné chování litého a svařovaného pancíře, ale protože by ty změny hráči stejně nepoznali, tak to nebude implementováno
- oddělení HD textur pomocí speciálního souboru bylo udělané, protože je to tak jednodušší; v budoucnu to možná bude součástí launcheru
- v 9.3 je závažný bug v přehrávání replayů;, pokud vypnete replay dřív, budete postiženi jako kdybyste opustili bitvu (minimálně to okno vyskakuje, jestli to skutečně funguje se neví)
- skill MM na randomu nebude
- někteří ruští hráči nadávají, že při odchodu z bitvy hra havaruje; Storm tvrdí, že je to díky módům
- počet hráčů na serveru je vidět, když v garáži stisknete Esc
- Storm se nedívá na My Little Ponny
- mechanika kamufláží bude přepracována, taky by měly přestat mizet uprostřed otevřeného terénu
- Storm bude kontaktovat vývojáře, zabývající se zvuky, aby zvýraznili zvuky zevnitř tanku (přebíjení, motor, …)
- francouzský ani čínský scout 8. tieru nebude v blízké budoucnosti rebalancován
- Storm nemá rád hraní s IS-8, Veider (další z vývojářů) prý vždycky z jeho sluchátek slyší akorát „bail out“ po zničení tanku
- Storm o HD texturách: „Chtějí je jen nadšenci, tak je budou mít.“
- některým ruským hráčům prý během začátku bitvy na testu 9.3 zamrzala hra, v plné verzi aktualizace by to mělo být vyřešeno
- do konce roku budou ještě dvě aktualizace; v 9.4 nebude Havok; Storm také neví, jestli WG stihne obě aktualizace, protože práce je moc
- Storm potvrzuje, že „normální“ patch 9.3 neobsahuje HD textury, musí se dotahat zvlášť (psali jsme o tom včera – pozn. carramba66)
- Storm potvrzuje, že efekt výbuchu HE granátu po nárazu na zem nebo na pancíř byl přepracován a vypadá lépe
- v 9.3 je bug, kdy se vám na kanónu zobrazují kroužky (hvězdy) za průměrnou DMG, i když je máte vypnuté; řešení tohoto bugu má malou prioritu
- Stormovi se líbí nová Murovanka
- Veider, když se ho ptali, proč nebyla nerfnutá alfa DMG 122mm kanónu na KV-85, odpověděl: „To dělo veze spousta tanků, máme to snad nerfovat na všech?“
Storm odpovídal na dotazy
- XP bonus za absorbování DMG byl dočasně odstraněn, bude testován a vrátí se
- v 9.4 bude více vozidel s rozděleným motorem a převodovkou
- postihy za sebezničení byly odstraněny a budou přepracovány, protože generovaly spoustu nesmyslných momentů
- bug, kde když brzy opouštíte replay, tak jste postiženi, jako byste opouštěli bitvu, bude opraven
- speciální soubor s HD texturami obsahuje pouze opravdu výjimečně kvalitní textury, které jsou tak detailní, že to až skoro není potřeba; dobře jsou vidět pouze v hangáru při velkém zoomu, proto bylo rozhodnuto dát možnost hráčům je nestahovat
- vývojáři budou sledovat, jak je HD Texture Pack populární
- každý bude mít HD modely (pokud jde o 3D modely), jediný rozdíl když máte a nemáte HD Texture Pack je rozlišení textur a jejich kvalita
- HD mapy – existuje testovací mapa, na které se zjišťuje zejména dopad na slabé počítače, zatím se neví, kdy přijdou, ale WG na nich pracuje
- vývojáři pro testování HD map zatím používají mapu Opatství
- HD modely budou v budoucnu přicházet rychleji, proces výroby teď byl složitý, ale bude to lepší
- přijdou nové grafické efekty (ničení objektů, atd)
- dynamické ničení pancíře (např. prohnutí pancéřového plánu při zásahu velkou ráží – pozn. carramba66) velmi zatěžuje hráčův hardware, bylo testováno
- odlétávání věcí od tanků (krabice, palivové nádrže, atd.) bude
- noční bitvy byly testovány, vypadaly hezky, ale špatně se hrály; vývojáři obecně nechtějí zavádět prvky omezeného dohledu ve hře
- testují se možnosti zavedení počasí; bude, ale neví se kdy, největším problémem je výkon (zátěž hráčova HW)
- na zvucích se už udělalo hodně práce, hodně jich bylo natočeno a feedback je pozitivní; vydány budou najednou, vše je natáčeno reálně, i exploze a výstřely
- Havok jede jen na hráčově počítači a nemá nic spoelčného se serverovými výpočty, dělá tedy jen vizuální změny, nemá vliv na tanky samotné nebo na mechaniku střelby; teď se pracuje na obsahu pro Havok (např. rozbíjení zdí), bude testováno
- první mapa s Havokem bude Stalingrad, půjde tam zničit hodně domů (na to se těším, ve Stalingradu jsem byl, jsem zvědavý na rozdíly – pozn. carramba66)
- Havok půjde vypnout, pokud ho hráč vypne, vše bude vypadat, jako to vypadá teď
- vývojáři testují budovu, která sestává z jednotlivých cihel a jak to vypadá, když je v Havoku zničena; takto řešeno je to ale příliš detailní, cihly budou modelovány ve větších blocích
- některé objekty zůstanou nezničitelné (např. kameny)
- když v Havoku zničíte nějakou budovu, její části po čase zmizí, asi jako otisky pásů na zemi (aby na mapě nebylo moc objektů)
- WG pracuje na podpoře více jader, odhad přírůstku výkonu je 10-30% v závislosti na konfiguraci počítače
- systém udělování pruhů na kanóny je hotový, může se ještě drobně dodělávat
- přepracování skillů/perků – budou předělány staré a přijdou nové, zejména proto, aby současné, které se nepoužívají, byly pro hráče trochu zajímavější
- skill Šestý smysl – je v plánu předat ho z velitele radistovi, kde bude funkční, pokud má radista 100% (a teď nevíme, jestli základní zkušenosti, nebo prvního skillu)
- přetrénování členů posádky na jiné funkce (střelec na velitele, atd.) bude a bude brzo; kdokoli půjde přetrénovat na kohokoli
- 9.4 nepřinese žádný velký obsah, budou se v něm zejména opravovat chyby a připravovat se na 9.5, které bude velké
- Storm si myslí, že aktualizace 9.0 přinesla spoustu negativ a bugů
- Sturmtiger, Brummbär – byly plánovány jako normální součást stromů, ale kvůli balancu byly zrušeny, vývojáři nechtějí další mašiny na oneshoty, jako je FV215b (183); každopádně se tyto stroje mohou vrátit jako PvE prvky (automaticky ovládané boty), nikoli však jako standardní vozidla a pokud, tak spíš Sturmtiger; u Brummbära je možné, že se jednou do hry dostane
- vícevěžový mechanizmus by byl k použití jen na pár tancích, proto ještě není, ale bude
- vícekanónový mechanizmus – je možné, že bude např. s ST-II (bude-li) nebo na Mausovi
- FV4202 bude v jednom z budoucích patchů změněno na premium tank a ještě se neví, jestli jen tak (jako kdysi T34), nebo za nějakou misi, nebo ještě jiným způsobem; vymění jej Centurion s věží Action X (Centurion s věží 200mm+, 150mm na sklopených plochách, kanón 105mm L7)
- FV215b (těžký tank) bude ze hry odstraněno, nahradí ho Chieftain Mk.2 (je to lepší Conqueror, velmi dobrý kanón, slabší pancíř)
- Chieftain Mk.2 přijde zřejmě ve stejném patchi, jako změna FV4202
- vývojáři nechtějí další ahistorická vozidla
- další těžké francouzské tanky zatím byly zrušeny, nejsou k nim podklady
- další střední francouzské tanky přijdou, ale není jich dost pro celou linii, zejména chybí tiery 6-8; na nízkých tierech budou stroje, které skutečně bojovaly ve válce (Somua, atd.) a pak prototyp AMX-30 a samotné AMX-30 na T9 a T10 (budou za AMX-13-90)
- brzy budou další britská TD; půl větve budou střední tanky (Stuart, Grant, Firefly) a zbytek TD (Archer, Achilles, Challenger, Charioteer, Conway); byla varianta vytvořit FV4005 Stage 2 na tieru 10, ale byla zrušena, protože tento stroj nese stejný kanón jako již existující T10 TD
- nejbližšími tier 8 premiáky jsou Panther 88mm a M56 Scorpion; oba přijdou brzy a po nich další vozidla zemí a typů tanků, které ještě nejsou
- nová fyzika pohybu tanků bude realistická, „ruční brzda“ umožní tanky otáčet; nyní se s touto funkcionalitou finišuje a je zahájeno testování; je možné, že na to bude zvláštní otevřený test, ale neví se kdy
- tanky půjde překlopit na střechu
- tanky budou oproti nynějšku ztrácet mnohem méně rychlosti při překonávání malých překážek
- na tvrdých površích půjde s tanky lépe driftovat
- „příliš mnoho koridorů na mapách“ – podle Storma tahle reakce provází každou změnu map; některé jsou, pravda, koridorové, např. nový El Halluf, nicméně není to záměrem, všechny mapy takové nebudou
- podle Storma nová Murovanka není koridorová mapa
- vývojáři zváží možnost nedělat na mapách tolik koridorů a je možné, že některé koridorové mapy budou přepracovány
- bude nové filtrovátko tanků (takové to co máte vedle seznamu tanků vlevo – pozn. carramba66)
- zobrazování názvů tanků na minimapě podle Storma neúměrně zatěžuje hardware, pracují na verzi, která ho tolik zatěžovat nebude
- premium munice za kredity nebude odstraněna, změněna nebo omezena na počtu
- pokud vývojáři zajistí nové informace o tancích ve hře, například pokud jde o pancíř, změní je; děje se to i během procesu přepracování modelů na HD; je možné, že prémiových tanků se toto nedotkne
- nové typy munice nebudou zavedeny (např. protibetonové střely)
- premium tanky 9. a 10. tieru nebudou, maximálně tanky za odměnu (jako byla M60), ale ty nebudou prodávané
- roaming je hotový, ale kvůli technickým problémům zatím nebude implementován
25. 9. 2014
- podle Storma je absence možnosti vybrat si stahování HD textur v launcheru záměrná, hráči by si toho nevšimli, nechali by to zapnuté a přitom by to nevyužili; WG tak chrání hráče před ztrátou FPS s grafickými kartami s malou pamětí
- Otázka: „Mohl by Wargaming zveřejnit tajné prvky mechaniky?“ Odpověď: „Dovolte mi to říci jednoduše, tohle nikdo nepotřebuje. Hru by to neudělalo zábavnější a přineslo by to jen zesložitění celé hry.“ (takže tajné prvky mechaniky existují, zvýrazňuji pro ty, co tomu nevěřili – pozn. carramba66)
- pokud se vám v 9.3 uprostřed opouštěného replaye zobrazí standardní okno výstrahy před opuštěním bitvy, můžete ho ignorovat, protože v tu dobu nedochází k postihu, hra není připojená na server
- Storm tvrdí, že někteří hráči mají předpoklad k jednomu typu strojů a s těmi, které jsou pokládány za kvalitní, se jim nemusí dařit a naopak
- myšlenka umožnit hráčům nakupovat prodané premium tanky za kredity, zatím nebyla rozvíjena
- IS-8 nedostane buff
- podle Storma jsou HD textury tanků potřeba, ale super HD textury, které se stahují zvlášť, ocení jen minimum hráčů; proto nejsou přímo součástí hry
- v základu zůstane normální HD klient (nebude žádný klient bez HD textur) a „super HD“ textury, které budou stahovány mimo launcher a budou využívány jen na silných počítačích
- IS-3 v HD zřejmě v 9.4 nebude
- Storm o napjatosti termínů: „Termíny jsou vždy napjaté.“
- Otázka: „Co ponechat starou i novou verze Murovanky ve hře najednou?“ Odpověď: „Moc map hře škodí z mnoha různých důvodů. Rádi bychom počet map spíše snížili.“
- podle Storma je rozdíl mezi standardní HD a „super HD“ texturou minimální, těžko ho v bitvě poznáte
- okno s misemi v garáži je v pořádku a nebude se měnit; zbytek uživatelského rozhraní ale ano
- podle Storma nebyl čas do WoT připravit stejnou možnost, jako mají hráči World of Warplanes – vybrat si stahovanou kvalitu textur v launcheru, pro WoT by se tato funkcionalita musela předělat
- špatní hráči nebudou odděleni od zbytku audience (nebude skill MM)
- není v plánu stahovat rozsah tierů v MM na +/- 1
- třicetivteřinový odpočet před začátkem bitvy nebude zkrácen
- podle Storma byl Tiger nerfován, protože předchozí buff byl příliš velký; i proto byl ten nerf rozdílný oproti tomu, který teď prodělal Hellcat
- Příliš častokrát vás zabijí spoluhráči? Změňte svoje chování ve hře, nenadávejte ostatním a nepište do chatu agresivní blbosti.“
- separátní random se skill MM není v plánu (zvláštní, nedávno říkali, že o tom uvažují – pozn. carramba66)
- kulomet na střeše IS-7 nebude vrácen do hry
- možnost vybrat si místo současného uživatelského rozhraní v hangáru to staré nebude implementována, je to obtížné a zbytné
- někteří hráči se zmínili o tom, že ve sniper modu mají žlutý pohled, Storm to prověří
- Storm tvrdí, že Hellcat není ve hře podhodnocen, pokud jde o statistiku rychlosti, skutečná rychlost v boji byla 30-40km/h
- Storma zajímá vylepšená věž pro Conquerora, kterou objevil Listy
- technologický strom je horizontálně omezen na deset řádků
- záď a pojezdová kola IS-7 jsou podle WG historicky správná
- Otázka: „Sovětské lehké tanky jsou k ničemu, Rusové přestanou hrát a platit.“ Odpověď: „Přestaň psát kraviny.“
- vliv nových grafických efektů na počítače hráčů je při jejich implementaci brán stejně vážně, jako to, jak efekt vypadá
- proces produkce HD modelů ještě není dopilován
- je možné, že v 9.4 nebudou žádné HD modely kvůli problémům s externí firmou, která tyto modely dělá
- Storm uvažuje o implementaci E-100 s dvojicí kanónů 88mm
- Storm potvrdil, že nový Chieftain přijde ve stejném patchi, jako vyměněná FV4202
- Storm tvrdí, že nadávání na přílišnou koridorovitost map má už charakteristiku davového šílenství, se kterým se nedá bojovat
- až se budou předělávat skilly a perky, tak vaši členové posádek budou resetováni, pokud jde o skilly
- zavedení FV4005 Stage 2 do hry bylo odmítnuto, Storm potvrzuje, že nechtějí další oneshot kánón ve hře
- Havok mpžná přijde už letost